Jokkmokks marknad, Del 4 – Raindeers in the street ;-)
Först ett litet meddelande: Jag tror det är något fel någonstans på blogg.se, då en del bilder försvinner då och då från mina blogginlägg. Upptäckte det igår. För dagens inlägg verkar det fungera, men såg att några bilder fortfarande är borta från tidigare.
Det kan naturligtvis vara så att det bara är på min dator, men jag vill bara meddela detta ifall felet ligger hos blogg.se.
Om det är mellanrum mellan bilderna i mina bildbomber betyder det att det har försvunnit bilder, då jag har ställt in i designen så att det inte ska vara något mellanrum mellan dem (förutom om jag skrivit något mellan bilderna förståss).
 
 
Här kommer i alla fall fjärde och sista delen av bilderna från Jokkmokks marknad. 
Vid ett tillfälle gick de som i en liten "parad" med renar genom marknadsområdet, och jag passade på att fota mycket. Annars får man ju inte direkt chansen att fota just renar såhär nära. Och det var just under denna tid som det smattrade som mest från alla kameror runt omkring också ;-) 
 
När man såg renarna såhär var de riktigt söta faktiskt :-) Det är ju inte direkt det första man tänker på när man stöter på dem längst E4:an...
Dock kunde jag nästan tycka lite synd om dem, då en del av renarna såg lite förvirrade ut. Kan inte vara så roligt att vara sådär bland en massa människor när man är van att befinna sig ute i skogen och mer fria fält.
 

If I have any non-swedish readers:
No, we don´t have raindeers as pets here ;-) This was a "parade" at Jokkmokk Wintermarket.
 
Era fantastiska kommentarer!
1

Jadu, det var en fotovänlig marknad. Till max.
tom renar som paraderade. Inte dumt. Och samerna som är så fina i sina dräkter.
Önskar dig en fin dag.

Svar: Ja, riktigt fotovänlig :-) Och samernas färgglada kläder gjorde det ÄNNU roligare :-D Kanske dels beror på att vi är mycket svältfödda på färger såhär års ;-)
Och renarna var så söta. En del såg dock lite förvirrade ut över att vara bland så pass mycket människor.
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Åh så härliga bilder! Ser så himla mysigt ut och man skulle mer än gärna steppa omkring där :)

Svar: Tack :-D Ja, det är verkligen mysigt på Jokkmokks marknad. Har du varit där någon gång?
Nu när vi var där var det dessutom PERFEKT väder. Sol och endast -3 grader. När jag var där sist, för 3 år sedan, var det -25.
P I X E L I E - Erica Pettersson

3

Åh, fint!!

Svar: Tack! :-D Det var verkligen tacksamt att fota på Jokkmokks marknad :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

4

Nej, jag har aldrig varit där. Men ser så lockande ut och om jag hade min bil kvar så skulle jag ha åkt :D Sånt där älskar jag, marknader med stort utbud.

Svar: Ja, det är verkligen mysigt att strosa omkring på marknader. Hoppas du får möjlighet att åka till Jokkmokks marknad en dag :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

5

Renar är verkligen så himla söta. Dom ser också så snälla ut. Blir alltid lika glad när jag ser en ren ute. Vill stanna och pussa på dom, hahaha. :D

Svar: Ja, visst är de söta :-D Dock tycker jag att de alltid ser så dumma/korkade ut när man träffar på dem på vägarna ;-) Då de är så pass tama och vana vid motorer står de ju typ kvar på vägen och bara stirrar på bilen ;-)
Men de ÄR verkligen söta :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?