Nyårsafton och Nyårsdagen
Så hemskt mycket bilder blev det inte från varken nyårsafton eller nyårsdagen i år, men några bilder är bättre än inga :-)
Jag hade tänkt vara hemma under nyårsafton. Nyårsfester är inte riktigt min grej, även om jag skulle ha haft någon att åka till i år. Det låter kanske tråkigt, men jag föredrag (helt ärligt) ett lugnt nyår. Att man t.ex. spelar något sällskapsspel eller så för att sedan gå ut vid tolvslaget och titta på fyrverkerierna.
 
Som sagt så var mina planer att vara hemma; hade först inte ens tänkt fota raketerna då batteriet till min självutlösare är dött, och jag hade inte köpt något nytt.
Men så ändrade jag mig, och insåg samtidigt att det inte kände så lockande att fota raketerna i stan där det är så otroligt mycket andra ljus. Därför åkte jag hem till föräldrarna under kvällen; där behöver man trots allt i princip bara gå utanför huset för att fota fyrverkerier :-)
Tyvärr blev det endast tre kassa bilder ändå. Jag tycker det var dåligt med raketer i år. Eller; det smällde en hel del, men jag tycker de flesta inte gick särskilt högt över hustaken. Så det blev så tråkiga bilder. Plus att jag naturligtvis inte kunde använda Bulb (då måste man ha fjärrutlösare).
 
Och jag måste bara få nämna att, innan jag åkte till Hortlax, gjorde jag min första egna smörgåstårta :-)
Blev så sugen, eftersom vi brukar äta just den på nyår.
Bildbevis här nedanför :-)
 
Igår, på nyårsdagen, var jag också till Hortlax på julfika.
Älskar vår familjs julfika; en hel buffé av kaksorter som bara bakas till jul :-)
En bild säger mer än tusen ord, som man brukar säga; så ni kan ju kolla in bilderna längst ner i detta inlägg...
Jag och min syster såg även premiären av nya Beckfilmen på Cmore (jag har inte de kanalerna hemma, utan jag har Viasats utbud). Ids inte skriva igen vad jag tyckte, utan om ni vill kan ni läsa om det här.
Men jag kan kort säga att jag tyvärr blev ganska besviken.
 
Hm... blev mer text än jag tänkt. Men NU kör vi på bilder istället :-)
 
Era fantastiska kommentarer!
1

Mums!

Svar: Ja, det blir verkligen mycket godsaker såhär under jul och nyår :-D
Hoppas du får en fin helg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Mysiga bilder! Smörgåstårtan ser jättegod ut, liksom resten av fikat :-). Jag föredrar också ett stillsamt nyårsfirande i hemmets lugna vrå. Vi såg film, spelade spel och åt god mat.
Men kan du fatta att batteriet i min fjärrutlösare tog slut precis mitt under fyrverkerierna!!! Jag hann bara ta ett par bilder och sen slutade fjärrutlösaren funka! Jag stod i mörkret mitt ute på en åker och fick börja fippla med inställningarna på kameran, och fick hjärnsläpp eftersom jag var medveten om hur lite tid jag hade på mej innan allt skulle vara över. Så jä-la typiskt! Så jag fick inte så bra bilder som jag hade önskat...

Svar: Tack :-D Ja, det var riktigt gott! Blir en hel del godsaker såhär i jul -och nyårstider :-)
Det låter som att ni också hade en riktigt fin nyårsafton :-)

Åh! Jag kan riktigt känna frustrationen över fjärrutlösaren! Ditt scenario är ännu värre än mitt! Jag visste ju som sagt redan innan att jag för tillfället inte hade tillgång till någon fungerande fjärrkontroll. Men att den lägger av mitt under fotograferingen; usch!

Hoppas du fått en fin start på 2015 ändå :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

3

Det ser ut som ni åt mycket gott och hade en mysig nyår.

Hoppas att det är okej att jag tipsar dig om en rolig blogg grej som kommer ske under 2015.
En kul idé som du kanske vill haka på och den är perfekt om man får skrivkramp och inte riktigt vet vad man ska blogga om.
Den är uppbyggd som en veckokalender under ett helt år.
En dag i veckan, valfri, så lägger du upp en bild som passar till veckans tema på din blogg och/eller instagram.
All information om fotoutmaningen 2015 och varje veckans tema hittar du på den här adressen.
http://louiseiturkiet.blogg.se/2014/december/53-veckors-fotoutmaning.html

Ha en bra Måndag och god fortsättning på nya året.
Kramar Louise

Svar: Hej! Tack för din kommentar :-D Ja, det blev ett riktigt mysigt nyår :-)
Jag gick in och läste om din bloggutmaning; den låter riktigt lockande :-) Dock har jag hoppat på fotoutmaningen 365foton2015 (att lägga upp en bild per dag under hela året), så jag får se lite eftersom hur pass jag mäktar med att hoppa på fler utmaningar ;-)

God fortsättning!
P I X E L I E - Erica Pettersson

4

Gud så fina bilder Erica. Du är så himla duktig. Önskar jag var lika duktig på att fotografera! ♥

Svar: Tack! Vad roligt att du gillar mina bilder :-D Det är så KUL att logga in på bloggen och mötas av sådana här kommentarer/komplimanger :-D
Hoppas du haft en fin start på 2015!
P I X E L I E - Erica Pettersson

5

Jag tycker att det var fantastiskt dokumenterat igenom linsen. Underbara bilder :)

Ha en fantastik kväll

Svar: Tack! Vad roligt att du tycker det :-D Hoppas du också haft en fin kväll, och att du haft en fin start på 2015!
P I X E L I E - Erica Pettersson

6

du ärgrym på att ta bilder!

Svar: Tack! Vad glad jag blir för din komplimang :-D
Hoppas du haft en bra jul och ett fint nyår :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

7

Hej Erica!
God fortsättning! Så fina bilder du tagit. Du gjorde helt rätt i att åka till dina flädrar, tycker jag.
Bilderna är så fina!!
Din smörgåstårta ser så otroligt läcker ut.
Jag är tillbaka i bloglandia nu efter ett långt uppehåll.
Ha en fin och trevlig helg!!!

Svar: Välkommen tillbaka till bloggvärlden efter juluppehållet :-D
God fortsättning till dig också! Och tack för bildberöm :-) Smörgåstårtan blev verkligen riktigt god, så jag känner mig nöjd för att vara första gången jag gör en sådan (gjorde samma som den mamma alltid brukar göra; den är godast av alla smörgåstårtor!) :-D

Ha en mycket fin helg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?