Snö Snö Snö
Åh, vad jag är glad över att januari strax är slut! Imorgon är ju sista dagen på den här månaden.
Nog för att det är tre (3) månaders vinter kvar, men januari är i alla fall slut :-)
Ni kanske märker att jag inte gillar januari ;-)
I år har det dessutom snöat typ HELA tiden. I och för sig har jag inte fört någon statistik, men det har snöat typ 27-28 dagar av de hittills 30...
Även om det mest bara "flisat" lite vissa dagar, så har det faktiskt snöat näst intill varje dag under 2015´s första månad. Men det har ändå inte varit överdrivet kallt. Det har legat runt nollgradigt och strax under, vilket betyder den värsta typen av snö... packad Blötsnö! Eller med ett annat ord... cement...
 
Jag klagar inte på de höga temperaturerna (så kan det gärna få fortsätta) men snälla Vädergudar; Låt oss slippa mer snö!
 
Era fantastiska kommentarer!
1

Jag tycker det låter otroligt rätt med snö varje dag hos er i dina trakter. Synd, kan jag tro, om det är så milt. Då blir snön så tung. Inte kul.
OCH om det är blask därtill är det ju inte roligt.
Jag skulle gärna ta ngra ordentliga snöstormar till innan denna vinter är slut. Slut tidigare hos mig än hos dig. Ja, jag vet att du vet :-(
Ha en fin helg, och fota snön :-)

Svar: Ja, det är tråkigt när det snöar och är strax över 0-gradigt samtidigt. Snöcementen är så jobbig att sopa av från bilen ;-) Nu har temperaturen sjunkit aningen; det är ca. 6 minusgrader. Och det snöar -igen!
Imorgon kommer jag att publicera några av de 390 snöbilderna jag fotade under lördagen :-)

Hoppas du haft en mycket fin helg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Vilken häftig bild! Hoppas du får en underbar helg! :)

Svar: Tack! Vad roligt att du tycker det :-D Den är bara fotad snabbt från balkongdörren.
Hoppas att du haft en riktigt fin helg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

3

Önskar att det skulle snöat mer här också. Hellre snö än snöslask säger jag bara... :(

Svar: Ja, det kan jag i och för sig hålla med om ;-) Hellre riktig snö än slask. Dock avsäger jag mig mer än gärna alla typer av snö ;-) Kan gärna skicka över en del :-)
Imorgon kommer jag att publicera en del snöbilder jag tog under lördagen :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?