Kav lugnt i midsommarnatten
Under kvällen på midsommarafton gick jag ut för att gå på dass, och då såg jag att det var alldeles vindstilla på vattnet; det var hur vackert som helst. Därför var jag tvungen att springa in för att hämta kameran och knäppa några bilder.
Det är dock inte riktigt lika mörkt på kvällarna som det ser ut på bilderna högst upp (de som är fotade ut mot havet). Det är mer som de andra bilderna, de jag tog när jag vände mig om och tittade in mot viken.
Jag ÄLSKAR de ljusa nätterna!!
 
 
 
 
På dessa bilder är det ganska mycket moln, till skillnad från det jag berättade om vårat midsommarväder. Men det kom faktiskt in en del moln senare under kvällen, som till stor del drog iväg igen efter ett tag. Och under dagen var det lite moln vid horisonten. Men under dagen var ändå större delen av himlen molnfri :-)
Era fantastiska kommentarer!
1

Underbara bilder!

Svar: Tack! Vad roligt att du gillar mina bilder :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Underbara bilder! Älskar också de ljusa nätterna! Vet att vissa har problem med att sova när det är ljust hela natten, men det har inte jag. Ljuset stör inte min nattsömn ett dugg.

Svar: Tack :-D Ja, våra ljusa nätter är verkligen en dröm!
Precis; många gillar inte att det är ljust när de ska sova, men jag är likadan som dig: Det stör mig inte för ett ögonblick. Jag kan sova mig igenom allting, så jag sover precis lika bra oavsett om det är mörkt eller ljust. Nästan till och med bättre när det är ljust...

Ha det fint :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

Ruth i Virginia
3

Underbart vackra bilder, Erica! Rosafärgad himmel och de vita björkstammarna!!!

Första ggn mina flickor var i Sverige; 4 och 6 år gamla, kunde dom inte
riktigt förstå, att det var kväll och natt, även om det var ljust. Om dom
råkade vakna vid 3-4 tiden på morron, ville dom ha frukost. "....men solen
skiner ju...". Dom vande sej efter en vecka eller så.

Svar: Tack! Ja, det var verkligen underbart väder under midsommaraftonen här uppe hos oss :-D
Hihi :-) Ja, jag kan förstå att det är lite förbryllande speciellt när man är liten. När man sover på natten brukar det ju alltid vara mörkt :-)

Här har vi ju i och för sig inte midnattssol, men det är på håret. Solnedgångsfärgerna har alldeles precis ebbat ut när solen börjar gå upp igen; den är "bara ner och vänder". Åker man ännu lite högre upp får man ju till och med se själva midnattssolen. Ganska coolt, tycker jag :-)

Sommarljuset här är anledningen till att jag, om jag en dag skulle flytta söderut eller utomlands, skulle tillbringa somrarna här hemma i Piteå. Jag vill absolut inte vara utan dem :-D

Ha en fin dag!
P I X E L I E - Erica Pettersson

4

Härliga bilder! :)

Svar: Tack :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?