Vi säger hej då till nationaldagshelgen
Så var även denna helg lagd till handlingarna.
Inte för att det gör särskilt mycket... det har ju regnat, varit grått och kallt precis hela helgen!
Jag hade egentligen tänkt gå ut och fota på nationaldagen, men de planerna flög ju som sagt sin kos :-(
Nåja, that´s life.
 
Dock, SJÄLVKLART, så startar den här dagen med strålande sol och temperaturen har stigit till 18 grader!
Det känns underbart, MEN jag kan inte låta bli att också tycka det känns lite typiskt... Det är skitväder när man är ledig, och lagom tills det är dags att jobba igen blir det strålande väder.
Varför ska den där Murphy alltid lägga sig i??
 
Jag håller i alla fall tummarna för att det här vädret ska hålla i sig, då det är skolavslutningsvecka den här veckan. Betyder att det är Skolavslutning/Studenten på fredag. Inte för att jag känner någon som går i skolan, men jag kan inte låta bli att känna av stämningen i luften.
 
Nej, nu måste jag sluta, så jag hinner till jobbet i tid.
Bloggen får vänta till senare :-)
 
Ha en fin dag allihopa!
Era fantastiska kommentarer!
1

Här är det skolavslutning på onsdag och jag hoppas verkligen att våra tjejer och deras kompisar får någorlunda bra väder så de inte fryser ihjäl! I alla fall uppehållsväder...

Svar: Jag hjälper till och håller tummarna för att ni får fint väder på onsdag :-D I alla fall, som du skriver, att det är uppehåll och att barnen/ungdomarna slipper frysa :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

Anonym
2

Ja, jag tycker så synd om dig vad gäller vädret.
USCH och fy.
Håller tummarna för att studenterna hos dig får en fin examensdag!

Svar: Nej, vädret hos oss just nu är ingen höjdare. Väldigt nyckfullt.
Men jag håller fortfarande tummarna för en bättring; hela sommaren är ju trots allt fortfarande kvar :-)

Tack; ja, jag hoppas också att årets Studenter får en fin Student (speciellt att de slipper frysa) :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

3

Det var jag som skrev kommentaren ovan. Lite jobbigt när inte uppgifterna ligger där automatiskt :-) jag får alltid fylla i dem.

Svar: Ja, det är riktigt irriterande. Blogg.se´s "Kom ihåg mig"-funktion är tyvärr ganska nyckfull. Ibland fungerar den och ibland inte. Jag har ibland varit med om att uppgifterna har varit ifyllda, och precis när man publicerar kommentaren så försvinner de...
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?