Det våras i Piteå
 
 
Denna lilla skogsväg ligger alldeles intill min praktikplats, och jag tog några bilder där under min första vecka. Som ni ser hade det inte riktigt börjat knoppas på träden ännu, så jag kom på att jag skulle ta en likadan bild nu i slutet av månaden; och visst kan man se skillnad :-)
Undrar om jag skulle lyckas komma ihåg att fota fler bilder från samma plats? Det skulle vara roligt att ha från alla månader, eller i alla fall alla årstider, för jämförelse.
 
Jag bjuder även på några extrabilder jag fotade på samma plats den 25:e...
 
 
Era fantastiska kommentarer!
1

Såg en utmaning på en blogg en gång där folk som deltog hade fotat samma plats en gång varje månad under ett års tid, kul att se hur platsen förändrades under årstidernas skiftningar! Kanske något att köra igång med i januari 2016?

Svar: Ja, sådana projekt är jätteroliga att titta på (jag har också sett några göra sådana). Jag försökte själv en gång, men tyvärr rann det ut i sanden efter några bilder. Har funderat på att försöka igen då den här platsen skulle passa bra, men vi får se hur det går med minnet (att komma ihåg att fota platsen varje månad) ;-)


Det bästa är ju att det trots allt går att börja när som helst på året; man får ändå bilder från varje månad/årstid :-)


Hoppas du får en mycket fin helg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?