Winner of the 60th Eurovision Song Contest
God morgon måndag till er kära läsare!
Så var det måndag och ny vecka igen. Och imorgon kommer det, i vanlig ordning, att vara fredag.
Okej, självklart inte bokstavligt. Men ni förstår nog vad jag menar :-)
 
Den här helgen har jag egentligen inte särskilt mycket att rapportera... Det har inte hänt något nämnvärt, utan jag har mest tagit det lugnt (och ätit tacos i fredags).
Men i lördagskväll såg jag naturligtvis stora finalen i ESC, liksom typ 200 miljoner andra människor... (inklusive Kina, tydligen). Det är verkligen en sjukt stor (för att använda ett ungdomligt uttryck) tävling!!
Jag tröttnar tyvärr ganska snabbt av att titta på själva bidragen, så jag hade mest på TV:n i bakgrunden.
MEN under hela röstningen satt jag som klistrad. Snacka om spännande!
Och med ett resultat som slutade med att Måns Zelmerlöv med Heroes tog hem Sveriges sjätte seger! :-D
Good work!!! 
Jag var till och med tvungen att se reprisen dagen efter (på söndagen), och trots att jag redan sett det en gång var det lika spännande andra gången...!
 
Detta betyder alltså att 2016 drar hela ESC-festligheterna upp till Sverige igen, bara tre år efter förra gången!
Trodde aldrig att det skulle hända; men roligt är det :-D
 
Såg ni Eurovision song contest i lördags?
 
 
 
 
Era fantastiska kommentarer!
1

Jag såg! Tråkiga bidrag men det var värt att genomlida, vi vann ju :)
Sverige, Estland och Belgien var de enda jag fastnade för.

Svar: Håller med; resultatet till slut var absolut värt att vänta på :-D Jag trodde aldrig att vi skulle vinna igen såhär pass nära senaste vinsten, men jag är så glad att jag hade fel :-D
Tyvärr kan jag inte säga vilka av de andra låtarna jag tyckte bäst om, då jag växlade mellan att sitta framför TV:n och att sitta framför datorn. Hörde egentligen inte så mycket av själva bidragen, utan jag väntade mest på röstningen ;-)

Hoppas du får en fin måndagskväll!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?