1:a advent (lyx)frukost
Först hade jag ju tänkt att inte ha några s.k. "cheat"-dagar innan jag kommit ner till min målvikt, men efter en massa funderande fram och tillbaka har jag kommit fram till att december blir ett undantag.
Inte så att hela månaden kommer att bli en fuskmånad; utan jag kommer att köra på som vanligt med LCHF och sockerfritt under vardagarna samt lördagarna.
Men under söndagarna, alltså då det är advent, kommer jag att köra lite grann "cheat". Jag kommer att äta en frukost som inte är LCHF... till exempel idag så blev det faktiskt bröd och apelsinjuice.
Och under adventskvällarna, i alla fall idag på första advent, kommer jag faktiskt att dricka en 33cl flaska med julmust.
 
Vad, eller om, detta kommer ha någon negativ effekt på vikten (att det stannar av eller går upp lite) tänker jag inte ägna så mycket tankar åt. Det är ju bara jul en gång per år, right :-)
Jag gör ju nämligen inte den här resan för någon annan, utan enbart för mig själv. Och min inställning är ju som sagt att det gör ingenting om det tar lång tid; det viktigaste är att själva resultatet blir långvarigt.
Och eftersom LCHF passar mig och min kropp så utomordentligt fint så tror jag verkligen inte att det blir några problem att komma tillbaka till det efter jul -och nyårshelgerna :-)
 
Det här blev i alla fall min mysiga 1:a adventsfrukost...
 
Era fantastiska kommentarer!
1

men såååå mys!

Svar: Ja, det var jättemysigt :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

Anonym
2

Ser jättegott ut! Gillar hårdkokta ägg.
Vilken kul idé att sätta ljus i tomburkar. Kreatiitetan flödar! :)

Svar: Det var verkligen gott, kan jag lova :-D Det är första gången på 16 veckor som jag äter bröd och dricker juice, och det är den frukosten jag saknat mest ;-) Trodde dock att magen skulle krångla mer efter en sådan chock, men det gick bara fint :-)
Tack! Ja, jag har sett sådana ljusstakar lite runt om i internetvärlden (bl.a. på Pinterest) och kände att jag ville prova på det själv :-)

Hoppas du haft en trevlig helg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Ruth i Virginia
3

Det är jag som är anonym.

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?