NU är vintern här
Det snöade visserligen i förrgår, men den omgången förvandlades till slask ganska omgående.
Men idag har det snöat rejält. NU kan man verkligen säga att det är vinter! Det har till och med varit sådana här stora, luftiga flingor... klassisk "julsnö".
Som ni vet tycker jag ju verkligen inte om snö, men måste erkänna att det är ganska mysigt att stå och titta ut när det singlar sådana flingor utanför fönstret.
 
Bilderna i inlägget är direkt från min iPhone och alltså oredigerade.
Vill inte direkt ha storkameran med mig på jobbet ;-)
 
Era fantastiska kommentarer!
1

Åh så mysigt kan tänka mig att barnen är överlyckliga på förskolan nu :D

Svar: Ja, jag kan hålla med om att det kan vara riktigt mysigt med snö. Dock tycker jag inte om detta vita ofog, så jag blir less ganska snabbt... ;-)
Barnen gillar säkert snön :-) Jag jobbar dock i köket, så jag är inte inne i själva verksamheten.
P I X E L I E - Erica Pettersson

Ruth i Virginia
2

Ja, nog är det vackert med snö. Älskade snö, när jag bodde i Sverige.
Fördel - inte många hade bil, och Storgatan saltades inte. Man kom fram
med spark överallt. Själv åkte jag skidor till folkskolan. Skolbussar fanns
inte på den tiden.

Annorlunda är det här, där bara ett pyttelitet snöfall förorsakar alla möjliga
förseningar. Skolor stängs, och t.o.m. Congressen tar paus. Folk kan inte
köra i snö. Men måste säja att det inte är lätt, för dagarna är varma, och
snön smälter. Natten kommer med köld, och var får man? IS !!!

Dina bilder är vackra - ger julkänslor. Kram!

Svar: Ja, jag kan hålla med om att det blir vackert när snön kommer. Ganska mysigt också. Dock gillar jag verkligen inte detta vita ofog! Tycker mest det blir jobbigt när man måste hålla på och skotta och sopa bilen jämt. Och gå ut okristligt tidigt på morgonen för att sätta i motorvärmaren...
Men jag förstår att det kunde vara riktigt mysigt förr, när man verkligen kunde ta sig med spark och/eller skidor.

Här uppe saltas det egentligen inte så mycket. Kanske längst de största vägarna, som typ E4:an. Men annars sandas det mer istället. Ganska praktiskt egentligen, eftersom det betyder att våra bilar här uppe inte rostar lite snabbt som i södra Sverige... ;-)

Och jag förstår att snö ger mer problem borta hos er. Speciellt om det inte finns samma resurser att handskas med den som vi har. Hur gammal var du när du flyttade till USA? Och is ja! Usch! Jag avskyr när det kommer snö, tinar lite grann och sedan fryser på! Och om man bara ser hur det är nu... Det är MYCKET halt på t.ex. trottoarer och vägar, eftersom så många går/kör bil där och då blir snön så hårt packad att det blir som is.

Tack för bildberöm :-D

Hoppas du haft en fin helg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?