Tidig Tisdagsmorgon
Tidig morgon blev det igen, och det lär bli så i fortsättningen...
Var uppe strax efter fyra, då jag var ut och satte i motorvärmaren.
Men jag gick och lade mig 20:00 igår, så jag har i alla fall fått 8 timmars sömn inatt. Dock skulle jag behöva kliva upp ytterligare lite tidigare; kanske 3:30 för att motor-/kupévärmarna ska ha så länge som möjligt på sig att värma.
MEN detta betyder att jag skulle behöva gå och lägga mig ännu lite tidigare på kvällarna, för att verkligen få minst 8 timmars sömn. Egentligen behöver jag minst 9 timmar, men jag kan helt enkelt inte gå och sova klockan 18:00...
 
Har i alla fall ganska precis ätit frukost och ska börja bege mig mot jobbet om en liten stund.
Som tur är känner jag mig ovanligt pigg för att ha varit uppe så tidigt :-)
 
Vi hörs senare allihopa!
 
Två bilder från en tid då motorvärmare inte behövdes...
Era fantastiska kommentarer!
1

Så fina bilder!

Svar: Tack :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Jag är morgonpigg och kliver upp kvart i fem på vardagarna (för att få läsa tidningen och äta frukost i lugn och ro innan jag väcker resten av familjen) men att kliva upp klockan fyra känns mera som natt än morgon... Snark!

Svar: Ja, det känns verkligen som om man kliver upp mitt i natten när klockan är 4:00... Och det känns så övergivet ute när jag går ut för att sätta i motorvärmaren. Skulle så innerligt önska att vi hade sådana där motorvärmarstolpar som man kan styra från mobilen/datorn, alternativt där man kopplar in sladden och sedan ställer in avresetid på själva stolpen. Och sedan slår den på ett par timmar innan den tiden.
Men här vid mitt hus har vi bara sådana med ett vanligt uttag, och när man kopplar in sladden så sätter den igång direkt.

Det låter jättemysigt att kliva upp före resten av familjen och sitta med tidning och frukost :-D Jag brukade göra så när jag fortfarande bodde hemma (det brukade bara vara jag och mamma som var uppe först) :-) Men tyvärr har jag inte råd med PT (PiteåTidningen) nu, så det blir inte så mycket läsning på morgonen. I och för sig kan man ju läsa på nätet, men tycker inte det blir på samma sätt som med papperstidning ;-)

Och nu går vi ju in i den tiden på året då det är ÄNNU lite mysigare att sitta ensam på morgonen och äta frukost i lugn och ro :-D Älskar julen!
P I X E L I E - Erica Pettersson

3

Men huvva så jobbigt att behöva gå ut och göra detta. :( Vi har stolpe som vi styr med dator/mobil, men i nuläget har vi den inkopplad på att den ska gå dygnet runt.


Svar: Ja, inte särskilt kul att behöva kliva upp extra tidigt bara för att gå ut och sätta i motorvärmaren. Önskar så mycket att vi också hade sådana stolpar man styr via mobilen/datorn! Men jag hyr av RAWI, och vi har bara vanliga stolpar; med ett vanligt enkelt uttag (där värmen sätts igång när man kopplar in kontakten.
Hyr du av Pitebo?
P I X E L I E - Erica Pettersson

4

Japp, vi hyr av Pitebo. :)

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?