Uppe med tuppen...
En av orsakerna till att jag verkligen inte tycker om vintern är att man måste upp så okristligt tidigt bara för att hinna ut och sätta i motorvärmaren i tid, så bilen hinner bli varm innan det är dags att åka till jobbet.
Idag klev jag upp 3:30.
Vilket är skitjobbigt! Eftersom jag egentligen behöver minst 8-9 timmars sömn så borde jag egentligen gå och lägga mig runt 19-20-tiden på kvällarna...
Önskar verkligen att motorvärmarstolparna här hos oss kunde bytas ut! Det finns ju sådana där man kan ha bilen ikopplad hela tiden, och så styr man via mobilen/datorn när värmen ska sättas igång. Alternativt finns det ju också tidsstyrda stolpar; alltså där man kopplar in sladden och sedan ställer in stolpen på den tid man ska åka. Sedan sätter värmen igång ett par timmar innan den tiden.
MEN här där jag bor har vi alltså ingen av dem, utan det är bara ett vanligt uttag. Så ska man iväg, låt oss säga, klockan 6:00 till jobbet så måste man ta sig ut typ klockan 4:00 för att sätta i motorvärmaren...
 
Nej, det var inte tänkt att klaga (så mycket i alla fall). Ville bara skriva av mig lite grann i ett tidigt morgoninlägg då jag inte har något annat för mig just nu.
Jag kanske skulle ta och fundera ut lite kommande blogginlägg också ;-)
 
En bild från i höstas, i brist på nyare material.
Era fantastiska kommentarer!
Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?