Kanelbullens dag
 
Bilden är från min födelsedag i somras, men har ingen nyare.
Idag är det Kanelbullens dag, och som bloggare måste jag ju helt enkelt blogga om det ;-)
Jag har dock inte bakat några bullar, och kommer heller inte äta några idag. Gör ingen uppehållsdag för en sådan sak, även om det (verkligen) låter gott.
 
Äter ni några Kanelbullar idag?
Era fantastiska kommentarer!
1

Mums! Måste köpa en kanelbulle sen :D

Svar: Ja, kanelbullar är gott! Hoppas du fick dig en (eller två) idag :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Ja, såklart! Man vill ju inte missa chansen att ha en anledning att äta så många kanelbullar som möjligt, hehe :)

Svar: Hihi :-) Ja, det är en bra dag att passa på :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

3

Nepp, inga kanelbullar för mig heller ;) Men övriga i familjen mumsar i sig bullar :) Jag nöjer mig med en stor kopp kaffe och lättuppvispad grädde ;) Mums!

Svar: Kaffe och grädde lät inte dumt det heller :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

4

Mums :D

Svar: Tack :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

5

Jag bröt faktiskt min diet för att äta en kanelbulle men eftersom jag inte ätit kanelbullar på flera år så tyckte jag att det var okej att fuska lite denna gången. Duktig du är som håller igen. Är inte lätt när man ser alla dessa smaskiga bilder inte.

Svar: Härligt! Ja, man kan absolut göra uppehåll sådana här dagar :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

6

Såå gott :D

Svar: Ja, visst är det gott med Kanelbullar :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

7

Starkt av dig! Den som uppfann såna här dagar där det luktar nybakad kanelbulle överallt kan inte ha tänkt på oss som kämpar med att låta bli. :) Kram

Svar: Tack :-)
Precis; de som hittade på den temadagen tänkte inte på oss som inte äter onyttigheter ;-) Samma med typ Kladdkakans dag. Dock är det precis som du skriver... kanelbullens dag är nästan värst, eftersom det luktar så otroligt gott överallt!

Och jag förstår att det är svårare när man är flera personer i hushållet (speciellt om inte alla avstår från godsaker). Jag bor ju ändå ensam just nu, så har jag inte sådana hemma eller bakar bullar så behöver jag inte bli frestad.
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?