De sämsta Norrskensbilderna hittills!
Ni som följer mig på Instagram vet att jag var ute på norrskensjakt igår. Känns som om det varit oförsvarligt att inte åka ut då, med tanke på hur starkt prognosen var. 
Dessutom hade det varit alldeles klarblå himmel hela dagen, vilket gjorde att hoppet hos mig var skyhögt!
Men naaaturligtvis (läs ordet mycket sarkastiskt) dök det upp som dett dis över himlen just när det blev mörkt under kvällen...
Det var inte molnigt, så man såg stjärnorna. Men de var liksom "suddiga"; det var därför jag visste att det låg ett dis över himlen.
 
Det gjorde även att när Norrskenet uppenbarade sig (för det gjorde verkligen det igår!) så såg det liksom bara vitt ut. Det var bara kameran som uppfattade det gröna, när jag använde lång slutartid.
Och det är så TYPISKT, då det verkade vara ett stort norrsken som dessutom varade under en hyfsat lång tid. Men tyvärr inte så lång tid att jag hann fånga det bästa. Jag stod nämligen på fel plats (på andra sidan bron på första bilden) när det började, vilket gjorde att jag kom för "nära", och när jag kommit mig till andra sidan hade den bästa tiden av skenet hunnit ändras/försvinna.
 
Resultatet av gårdagskvällen blev alltså de sämsta norrskensbilderna jag fotat hittills!
Men men; bättre lycka nästa gång :-)
 
Era fantastiska kommentarer!
1

Vad synd att du inte blev nöjd med bilderna, jag förstår känslan. Så frustrerande för det är ju inte norrsken varje kväll precis... Jag tycker iaf du ska va nöjd, för dom ser ju riktigt bra ut i mina ögon åtminstone :)

Svar: Ja, visst är det frustrerande när bilder inte blir som man tänkt sig/vill. Speciellt, som du säger, då norrsken är något som bara syns ibland (och man aldrig kan vara säker på hur, var och när det ska uppenbara sig). Jag hade hunnit börja förvänta mig betydligt bättre bilder i och med den starka prognosen för norrsken just igår ;-) Speciellt som det, enligt samma prognos, kommer att vara en tid med lägre chans till norrsken.
Men men; förr eller senare kommer det fler chanser ;-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Superkul är det! :D

3

Jättefina bilder!
Jag har en frågestund på min blogg och skulle bli jätteglad om du ville ställa en fråga :)
KRAM! :)

Svar: Tack! Vad roligt att du gillar bilderna :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?