Oväntade utgifter
Tisdag idag. Innan vi vet ordet av kommer vi att skriva fredag igen...
Tyvärr måste jag säga att den här dagen inte utvecklades till den allra bästa för min del. Eller, i och för sig handlar det om ett i-landsproblem till 100%, men ändå.
Idag har det varit ett planerat strömavbrott här hemma, vilket jag naturligtvis visste om. Dock, när jag åkt iväg till jobbet kom jag på att jag glömt att stänga av datorn (kom ihåg allt annat i alla fall), men ides inte åka hem igen. Det brukar ju trots allt bara vara att starta igång den som vanligt sedan, eftersom den självklart stänger av sig när strömmen bryts.
 
Vid det här laget tror jag ni förstår var jag vill komma... ;-)
Jag kom hem efter jobbet, satte mig vid datorn och tryckte igång den. Och bildskärmen är näst intill död. Den bara flimrade hela tiden!
Som tur är uppfattade jag i alla fall att det inte var datorn det var fel på, då det startade igång som vanligt. Det var bara det att jag kunde bara se Skrivbordet (på datorn) genom det snabba flimrandet på skärmen.
Typiskt! Inte precis den utgift jag ville ha just nu!
Men det är 2016, och vi måste (i princip) ha en dator i dagens läge. Speciellt jag, som sköter allting via datorn.
 
Jaha. Det var bara att packa in sig i bilen och ge sig iväg på bildskärmsjakt.
Och jag hittade en i min prisklass på Audio video. Den är, tyvärr, lite mindre än min gamla. Men jag känner att huvudsaken är att jag i alla fall har en skärm, så att jag kan använda datorn.
En större skärm får det bli en annan gång, när den inte måste inhandlas i "panik" för att jag överhuvudtaget ska kunna använda datorn.
 
Intresseklubben antecknar, right ;-P
Era fantastiska kommentarer!
Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?