Pixelie goes YouTube
Nu, efter månader av velande fram och tillbaka, har jag äntligen bestämt mig för att göra ett försök med min YouTube-kanal.
Jag har länge varit sugen på att prova på det här med inspelning av videos som man sedan publicerar på YouTube.
Dessutom tycker jag på något sätt det känns som om det är så mycket härligare människor just på YouTube än i bloggvärlden. Missförstå mig inte; jag älskar fortfarande bloggning och bloggvärlden, men jag vet inte... på något sätt gillar jag verkligen de personligheter som finns bland alla Youtubers snäppet bättre.
Den uppfattningen jag fått genom att titta på vloggar och andra videoklipp är att dessa människor på något sätt känns mer genuint som att de verkligen är sig själva.
Jag kan naturligtvis ha fel, men det är den känslan jag har fått.
 
Det är anledningen till att jag under en längre period önskat prova på att göra egna videoklipp/vloggar.
Men även kanske lite grann för att jag kanske får lite lättare att till slut acceptera att höra min egen röst. Jag avskyr nämligen min röst, då den låter som om jag hela tiden pratar med typ en het potatis i munnen.
Men man kan ju inte ändra sin röst – Eller kan man? ;-) – så det bästa är väl att göra sitt bästa för att helt enkelt acceptera sig själv som man är.
 
Här är det i alla fall; mitt första YouTube-klipp (som inte är bara bildspel)... Garanterat något jag kommer att använda skämskudde för i framtiden, när jag blivit bättre på hela den här grejen. Men övning ger färdighet, heter det ju :-)
 
Era fantastiska kommentarer!
Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?