The next Swedish bestselling author?
Okej, det är väl inte vad jag tror om mig själv (man ska sikta högt, men samtidigt måste man ju ha liiite självinsikt); men det finns en dröm jag haft betydligt längre än den att bli Fotograf. En dröm jag haft ända sedan barndomen, bokstavligt talat. Från att jag gick i mellanstadiet har jag haft en dröm om att bli författare; eller i alla fall få ge ut en bok... en riktig bok. En roman alltså.
Jag skrev massor under barndomen/tonåren, men drömmen har legat på is under större delen av min vuxentid. Antagligen för att jag hittade fotograferingen, vilket är ett intresse och en dröm som fått ta mycket tid.
OCH jag vill bara säga att Fotografdrömmen fortfarande finns hos mig, och den ÄR lika stor som alltid.
MEN de senaste 1-2 åren överrumplade författardrömmen mig med att blossa upp igen, och jag har återigen blivit sugen på att sitta och skriva en massa -att skapa i Word istället för i Photoshop.
 
Bilden visar en översikt över hur långt jag kommit med min (förhoppningsvis) framtida bok.
106 sidor än så länge.
Tyvärr har jag de senaste månaderna haft s.k. skrivkramp som tydligen vägrar släppa greppet. Dock finns viljan att skriva fortfarande där, så jag har faktiskt förhoppningar om att denna berättelsen en dag ska bli klar. 106 sidor är det allra längsta jag någonsin skrivit på en berättelse, så jag känner mig som sagt hoppfull.
Tror min skrivkramp mest beror på att jag inte riktigt vet hur jag ska ta mina karaktärer vidare i handlingen från där de är nu. Gjorde ett litet hopp och skrev epilogen samt sista kapitlet, men jag har fortfarande (efter det) problem med hur jag ska ta dem vidare. Tror dock på att det kommer lösa sig med tiden :-)
 
Har ni någon dröm som följt med er sedan barndomen; en sådan "extradröm" utöver er "huvuddröm"?
 
Era fantastiska kommentarer!
1

“a dream without a plan is just a wish”

Svar: That´s so true! Så sant :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Jag kanske är konstig, men jag har aldrig haft några drömmar och har inga nu heller. Jag är den tråkiga typen som lever i verkligheten ;-).

Svar: Ja, en del människor är så också -trivs med att leva i verkligheten som den är :-) Jag har själv sådana personer i min närhet. Och om jag ska vara helt ärlig så har jag länge varit lite avundsjuk på er. Vissa perioder har jag önskat att jag varit en person som känt mig nöjd med det "vanliga" vardagliga livet :-)
Hoppas du får en fin fortsatt vecka!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Annika
3

Nöjd är jag inte, det finns massor med saker i mitt liv jag önskar vore annorlunda men eftersom jag vet att det inte går att göra något åt dem så måste jag acceptera att livet ser ut som det gör. Att drömma om något annat gör ingenting bättre för mej.

Svar: Då har du ju på sätt och vis drömmar ;-) Nej, men jag förstår absolut vad du menar :-)
För min egen del tror jag inte att jag skulle klara av att vara utan drömmar, men vi är alla individer :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

4

Spännande att skriva på en bok! Tycker det är riktigt bra jobbat att ha kirrat 106 sidor. Även om du har en svacka nu så kommer det komma nya toppar, det är ju så med skrivandet. Själv har jag också drömmen att skriva klart en bok och få den publicerad. Att kunna jobba med foto. Eller på en reklambyrå som AD eller originalare. Att bo i ett litet hus på landet i Österrike. Och en hel massa annat. Men allra främst det med boken och foto!

Svar: Tack för din kommentar :-) Det känns jätteroligt att bara sätta sig ner och skriva :-) Ja, just skrivande går verkligen i toppar och dalar. Som tur är finns viljan där hela tiden :-)
Vad roligt att höra från någon mer som har samma dröm om att få ge ut en bok :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?