Det handlar om jobb
Ni som följt min blogg ett tag vet nog vid det här laget att jag gillar blogglistor.
Jag tycker det är ett så roligt sätt att lära känna bloggaren, och de är dessutom ett roligt tidsfördriv att själv sitta och fylla i.
Den här blogglistan hittade jag på den här bloggen ---> nokins.blogg.se
Och här är en direktlänk till inlägget med blogglistan.
 
 

1. Vad ville du bli när du var liten? 
Enligt ett litet "bokhäfte" jag gjorde när jag gick i 1:an var det tydligen "Hästskötare eller dagmamma" ;-)
Senare blev det Författare.

2. Vad trodde du att du skulle bli när du var tonåring? 
Förskollärare

3. Vilka var dina bästa / sämsta ämnen i skolan? 
Bästa: Svenska, BF (barn och fritids) -ämnena (alltså pedagogik och sådant).
Sämsta: Idrott, Naturkunskap/NO, MATTE!

4. Vad gjorde du efter gymnasiet? 
Hösten efter Studenten började jag på Lärarutbildningen på LTU (Luleå Tekniska Universitet), där jag gick i två år.

5. Vilket var ditt allra första jobb?
Kommunalt sommarjobb på sommarfritids.

6. Vad har du haft mer för yrken? 
Har egentligen gjort lite av varje, då jag haft mycket praktiker ;-)

7. Vad går ditt nuvarande jobb ut på? 
Slutbereda och servera mat på en förskola. Även fixa salladbuffén, ordna frukost samt mellis. Med andra ord: Jag jobbar i förskolekök ;-)

8. Vilka är dina starka / svaga sidor på ditt jobb? 
Starka sidor: Att jag klarar mer än jag tror ;-) 
Svaga sidor: Att jag tror jag klarar mindre än jag egentligen gör ;-)

9. Nämn något som du är extra stolt över att ha gjort i ditt jobb? 
Att jag vågat ta på mig vikariejobb och därmed jobbat ensam i förskolekök jag aldrig varit i tidigare.
Det är sådant som är långt utanför min "comfortzone"!

10. Vad skulle du vilja jobba med om du inte hade det yrke du har i dagsläget? 
FOTOGRAF!!!
Och kanske Författare på sidan om ;-)
Eller varför inte heltids-Youtuber. Hehe ;-) ;-P

11. Vad tror du skulle vara det sämsta jobbet för dig? 
Lärare/pedagog
Butiksarbetare
Psykolog, Psykiatriker

12. Vad gör du om fem år? 
Förhoppningsvis jobbar :-)
Och ska man drömma så skulle det ju inte vara helt fel att när den tiden kommer jobba med mitt drömyrke. Ett yrke jag "inte vill gå i pension från", även när jag är typ 70 år.

Era fantastiska kommentarer!
Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?