Julmust i glasflaska på Luciadagen
Hej hej!
Hoppas att ni haft en fin Luciadag allihopa, och att ni fått se något luciatåg. Själv har jag tyvärr inte gjort det, men jag har haft glitter i håret hela dagen och därmed fixat känslan även utan luciatåg. Och det har gått minst lika bra :-)
Visst är det bara helt sjukt att det är så kort tid kvar till julafton! Det är ju inte ens två veckor!
Dessutom har jag bara köpt en enda julklapp ännu, så jag börjar känna paniken komma krypande. Dock har jag flera personer som jag vet vad jag ska ge; har bara inte kommit mig iväg för att köpa det ännu.
 
Hur är det med er? Har ni köpt någon julklapp ännu?
Är ni färdiga? Eller har ni inte heller börjat?
 
 
 
 
Era fantastiska kommentarer!
1

ÅH vad gott med julmust.
MUMS!
Jag har också ngra flaskor härhemma. Den är god, men jag avundas dig som har så många olika sorter att välja mellan. MUMS!!
Nej, nej jag har många klappar kvar att köpa. Verkligen.
Mitt knä har stoppat mig. Hoppas jag kan ge mig ut i nästa vecka.
Skumtomtar, mums!!

Svar: Ja, visst är det gott :-D Älskar julmust och har hunnit dricka en hel del sedan första advent ;-) Ja, man tänker inte riktigt på att det är svårt att hitta den här drycken för er svenskar som bor utomlands, när man är omringad av julmustflaskor så fort man kliver in i en butik... Härligt att du lyckas få tag i lite julmust i alla fall :-D
Håller tummarna att du får ett snabbt tillfrisknande med knäet. Men ta det lugnt och stressa inte; hellre att det får ta lite extra tid än att man tar ut sig för mycket för snabbt och sedan tar det dubbelt så lång tid som det kunde ha gjort.
P I X E L I E - Erica Pettersson

Ruth i Virginia
2

Jag är allergisk mot julklappar. De flesta i familjen är vuxna, och vi ger inte varandra klappar
utom nånting totalt idiotiskt - fult eller roligt. Ibland hittar jag nåt sånt på loppiset, där jag volunterar.
Ska säja att jag ogillar (avskyr) att shoppa. Blir alldeles stel (freeze) när jag kommer in på en
stor shopping mall. Lucia firas inte här, och julmust har jag inte druckit sen jag reste fr Sverige 1951.
Här köpt tyskt gluhwein för eventuell glöggkväll.

P.S. Min käre make önskade, att han kunde gå i djupfrysen till efter jul. Men när julen kom, var han glad.
Vi sjöng alltid och dansade sv. juldanser, när barnen var små - "Vi äro musikanter", "Kom Julia vi gå med
stora träskor på..", "Sju vackra flickor i en ring ...". Många fina julsånger finns här, som vi sjunger kring pianot.

Svar: Så skönt ändå att hoppa över julklapparna. Tror nog att det är just de som bidrar en stor del till den stress man känner i december. Behövde man inte klura på vad man skulle köpa till alla (och sedan tänka på hur mycket pengar man lägger på dem) skulle man nog faktiskt kunna njuta av tiden fram till jul på ett annat sätt :-)
Jag gillar egentligen inte heller att shoppa. Bor mitt i stan, men är ute och går i butiker kanske 2 gånger per år (typ vid jul)...

Det låter i alla fall som att du haft mysiga jular. Vad roligt att hålla svenska traditioner levande även om man bor utomlands :-)

Hoppas du får en lugn, trevlig och stressfri jul i år :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?