Det var visst en helg...
När jag kom hem från jobbet idag hade jag inget för mig; därför tänkte jag att "Perfekt, då kan jag ju passa på att blogga lite". Hade ju tänkte i alla fall försöka komma tillbaka till mer regelbundna bloggrutiner efter senaste tidens torka.
Och vad händer...? Jo, när jag sätter mig vid datorn och öppnar internet så strular/segar sig blogg.se, och det går därmed inte att logga in. Tror inte heller det gått att gå in på min blogg.
 
Nåja, inte mycket att göra något åt.
Istället tog jag tillfället i akt och gick ut för att försöka hitta en ny BH, vilket verkligen var mer än nödvändigt!
Och jag måste säga att det gick över förväntan; hittade (och köpte) nämligen två (2) st.
Just underkläder (samt skor och strumpor) tycker jag, och har alltid tyckt, är så fruktansvärt TRÅKIGT att shoppa!
Nu kan jag äntligen slänga ett par BH:ar som verkligen gjort sitt :-)
OCH nu när jag kom hem fungerar blogg.se igen, och jag kan få upp ett litet inlägg. 
 
Det har tydligen varit helg också... who knew? Hehe ;-P 
Veckorna, och framförallt helgerna, går ju så fasansfullt fort nu för tiden. Jag tycker knappt jag hinner reagera på att fredagskänslan infinner sig innan det är dags för måndag igen. 
 
Den här helgen har jag egentligen inte gjort särskilt mycket. Mest varit hemma och latat mig.
Bland annat har jag tagit igen de dagar jag kommit efter i 366 foton-utmaningen; låg 9 dagar back. Men nu är jag alltså uppdaterad och redo att gå framåt igen :-)
 
 
Fredagskvällen bestämde jag mig för en liten spontan fotoutflykt med bilen under kvällen, då det var (hyfsat) molnfritt och målet var att jag skulle lyckas fånga en stjärnklar bild till fotoutmaningen.
Tyvärr blev fotorundan inte så lyckad som jag hoppades på. Det kom in lite moln allteftersom och jag hittade inte någon riktigt bra plats att stanna på.
DÄREMOT blev jag eld och lågor när jag svängde av in på vägen som går parallellt med Havsbadsvägen (eller vad den heter). Jag hade inte väntat mig Norrsken den kvällen, då min prognosapp visade på låg aktivitet.
Men när jag som sagt svängde in på den vägen såg jag det gröna ljuset framför mig på himlen.
Stannade bilen och snabbt som sjutton ut med stativet och monterade kameran.
Tyvärr försvann norrskenet ganska snabbt och min kamera strulade lite grann på bulbläget.
Men jag hann i alla fall få denna bild:
 
Som ni vet vid det här laget hatar jag att bo såhär långt upp under vinterhalvåret, då jag avskyr vintern/kylan/snön. MEN jag kan ändå inte låta bli att känna mig tacksam över att bo på en plats där vi faktiskt får se Norrsken då och då. Några gånger per vinter är ju trots allt ingen ovanlighet.
 
 
Söndagen vankades det kalas, då min syster fyllde 30 år. 
Mumsig smörgåstårta och smaskig födelsedagstårta serverades hemma hos dem. Yummie!
Skaparglädjen hade för ovanlighetens skull slagit till hos mig, och jag lade ner lite mer tid än jag brukar på paketinslagningen :-)
 
 
Snöat har det även gjort typ hela helgen.
På bilden här nedanför ser det ut som om det bara flisar lite grann, men den är fotad riktigt i början av snöandet. Det tilltog ganska kraftigt senare. Tog några bilder på kvällen som visar hur det såg ut på mina fönster (då temeraturen gjorde att det var ganska blöt snö). Kan hända att jag visar dem i bloggen ifall jag blir tillräckligt nöjd med dem (de är inte redigerade ännu).
 
Era fantastiska kommentarer!
1

Vad vacker den bilden är, Erica. Den med norrskenet. Underbar!
Du vet att jag ofta avundas dig er underbara vinter, som ju oftast är som vinter SKA vara!

Svar: Tack! Vad roligt att du tycker det :-D Är så glad att jag i alla fall fick den bilden, då kameran strulade lite precis då.
Ja, vintern här kan verkligen vara vacker. Det måste jag hålla med om, även om jag som sagt inte gillar vintern. I skrivande stund har det dock varit plusgrader/runt noll i några dagar, så för tillfället är det mer vårvinterkänsla med en massa slask och sand överallt...
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?