Snälla! Hjälp mig!
Den här tiden på året (efter jul) får jag ju alltid ett extra sug efter att inreda/köpa något nytt, men det här är en tanke jag haft länge.
På väggen ovanför min soffa har jag för närvarande ingenting, vilket känns så tomt och mycket trist.
Vid tillfälle har jag planerat att köpa två IKEA-hyllor (ur Lack-serien, eftersom mitt vardagsrumsbord är ett sådant) och sätta upp där. Det är här som min beslutsångest kommer in...
 
Jag vet nämligen inte HUR jag vill sätta upp dem, då jag har två olika "sätt" jag gillar.
Har några tavelramar (också Ikea) från tidigare, så det ena alternativet är att förstora några bilder, sätta upp dem på väggen med två Lackhyllor bredvid varandra ovanför tavlorna. Eventuellt sätta spotlights under hyllorna för att belysa tavlorna. (Bild 1)
 
Det andra alternativet är att strunta i tavlorna och sätta upp hyllorna på ett sätt som är väldigt populärt... på olika höjd och lite "omlott". (Bild 2)
 
 
Jag kan verkligen inte bestämma mig för vilket av alternativen jag vill ha. 
Egentligen gillar jag alternativ 2 snäppet bättre, då jag verkligen tycker om omlottplaceringen av hyllorna. 
Men å andra sidan vill jag gärna sätta upp mina egna fotografier på väggen.
Åh, jag kan verkligen inte bestämma mig!
 
Vad tycker ni?
Vilket alternativ gillar ni bättre?
 
Jag skulle bli så glad om ni ville ge mig era tankar och synpunkter i den här frågan :-D
 
Era fantastiska kommentarer!
1

Alternativ 2. :)

Svar: Tack för ditt svar! Jag är verkligen tacksam över de svar jag kan få från er läsare i den här frågan, då jag som sagt har världens beslutsångest.
Hoppas du får en fin söndag!
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Vi har alt. nr 1 ovanför våran soffa, inga tavlor dock under utan vi har dom på tavellisten. Lite dekoration och värmeljushållare har vi också :)

Svar: Tack för din feedback på detta inlägg :-D Det låter jättefint som ni har det! Jag kan verkligen inte bestämma vilket jag gillar allra bäst, så pass att jag kan tänka att "Det alternativet blir det". Tur att jag inte köpt hyllorna än, så jag har lite mer tid att fundera :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

3

Av erfarenhet kan jag säga: ta placeringen av hyllorna först. Jag ville ha omlott när jag bodde i Västerås, men valde till slut att inte göra det, och jag ångrade mig. Tavlor kan en sätta var som helst, men hyllorna bör du placera på det sätt som du tycker är finast. De lämnar större hål än vad tavlor gör. :)

Svar: Tack för feedback :-D Ja, jag har en känsla av att hyllor lämnar ganska stora hål i väggen. Kanske speciellt Lackhyllor, då de trots allt ska sitta uppe utan att man ser "upphängningen"...?
Det lutar nog mer åt att i alla fall sätta dem omlott :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

4

Omlott!!! :)

Hur går det med din viktnedgång? Varit tyst länge på din andra blogg nu :/

Svar: Tack för din feedback :-D
Det går lite sådär med vikten just nu. Har haft det lite småkämpigt att komma tillbaka efter jul och nyår; motivationen har svajat lite (men då det är första gången sedan jag började så har jag ändå goda förhoppningar om att snart vara tillbaka på banan).

Tänkte så sent som igår på den andra bloggen, att jag skulle behöva uppdatera där medan det fortfarande är januari. Det föll dock bort av någon anledning ;-)

But I´ll be back soon :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

5

Kommer lite sent svar, men alternativ 2! :) Hoppas du kommit på hur du vill göra med lite feedback från oss. :-) Kram!

Svar: Tack för din kommentar! Jag uppskattar verkligen all feedback jag får från er; den hjälper mig verkligen, speciellt i den här frågan där jag har sådan beslutsångest :-)
Just nu lutar det nog mer åt just alternativ 2, alltså att sätta hyllorna omlott :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?