Winter wonderland
Idag när jag körde hem från jobbet passade jag på att stanna och knäppa av några bilder av det snöiga landskapet. Det är verkligen vackert ute just nu, det måste till och med jag erkänna.
Dock kunde det ju vara liiite varmare... idag har det varit runt 20 minusgrader.
När man varit ute tar det ju typ flera timmar efter att man kommit in innan man blir varm igen. Jag är oftast inte särskilt kall, men just nu sitter jag här och fryser. Och fingrarna känns fortfarande stela, vilket resulterar i att jag måste skriva om flera ord, eftersom fingrarna inte riktigt vill "flyga över" tangentbordet som de brukar.
 
Nåja, förr eller senare blir jag ju varm i alla fall :-)
Och tills dess bjuder jag på några av bilderna jag fotade idag.
Enjoy!
 
Era fantastiska kommentarer!
1

Fantastiskt fint och underbart, Erica!
Jag avundas er vinter så mycket. Längtar efter snö. Idag har vi kallt hos mig, -9 men så blåsigt så det är mer som -17. Inte mig emot. Jag har varit ute och promenerat i det i över en timme. Fotade också.
:-)Underbara vinterbilder du visar idag!

Svar: Tack! Vad roligt att du gillar bilderna :-D Ja, som jag nämnt tidigare skulle jag gärna skicka över snön till er :-) Vad roligt att ni i alla fall fått lite mer kyla nu; jag vet ju att du längtat efter det. Hoppas ni får lite snölandskap snart också.
Hoppas du haft en fin start på veckan!
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Så vackert! Men oj så kallt ni har det! Vi har -12 här nere och ändå känns det som man ska frysa sönder panna och fingrar, haha. ;-) Fina bilder!

Svar: Tack för bildberöm :-D
Ja, det är verkligen vackert just nu. Till och med en vinterhatare som jag kan inte låta bli att tycka det ;-) Men ja, ack så kallt. De närmaste dagarna ska det, enligt väderprognosen, bli ner mot 25 grader. Men till helgen mildare temperaturer. Hoppas att det stämmer :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

3

Jättefina bilder, måste verkligen ta med mig kameran till jobbet när jag tar mina lunchpromenader =) Har inte tagit en enda snöbild tror jag i år.

Svar: Tack! Vad roligt att du gillar bilderna :-D Jag tog med mig kameran imorse då jag tänkte just att jag skulle fota på vägen hem. Men när jag väl slutade var det så kallt så jag övervägde att strunta i det och åka raka vägen hem istället. Dock, när jag väl körde hemåt var det så fint att jag inte kunde motstå att parkera och springa ut för att knäppa några bilder :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?