Invecklat sommarschema och några Blåklockor
Tänkte att jag avslutar dagen med några somriga bilder på Blåklockor. De är fotade under samma fotopromenad där jag fotade alla Björkar, men det har inte blivit av att publicera dem.
 
Apropå ingenting så är min semester över för den här sommaren... jobbade första dagen idag, på den arbetsplats där jag kommer vara under dessa resterande sommarveckor. Och med sommarveckor menar jag det som är kvar av förskolejouren (alltså när alla förskolor i ett område slås ihop).
"Min" förskola är stängd då den hade jouren förra året, så jag är på en annan där jag kommer jobba de två kommande veckorna. Plus att jag kommer att städa på ett "nattis".
Den tredje veckan (sista jourveckan) kommer jag att vara på en tredje förskola och hjälpa till med storstädningen som ska göras innan verksamheten drar igång igen. Detta är samma fsk som jag varit på lite då och då under våren, så jag känner i alla fall till stället :-)
Dessutom kommer jag att jobba i köket där första veckan efter jouren.
Hoppas detta inte blev alltför invecklat... Det är en del att hålla reda på ;-)
 
Men men, nu tycker jag det är dags att lägga in bilderna och så säger vi God natt och vi ses!
 
Era fantastiska kommentarer!
Ruth i Virginia
1

Hej - Håller med om, att du har ett invecklat program. Hoppas du har det nedskrivet,
så du inte befinner dej på fel ställe en dag.

Det var ett tag sen jag varit på bloggarna. Huset har renoverats i ca 3 veckor.
Datorn var inte inkopplad, och jag fick lov att bo på motell i 10 dar, men nu läll, är
det så gott som klart, så det blir till att flytta in i mina ny köksskåp. Har nya golv,
och ett badrum med walk-in dusch. Hade ett uselt badkar förut.

Har besök av sonen och två av hans barn fr Saigon. Det är två år sen sist! Dom
har hjälpt till med att flytta möbler och hänga speglar o.dyl. Men på måndag
flyger dom hem till Vietnam. Men jag har turen att ha båda min flickor i närheten :)

Blåklockor betyder SOMMAR. De är Dalarnas landskapsblomma.
Roligt att ni haft riktigt sommarväder däruppe i norr. Här är det värmebölja;
just nu, vid midnatt, är det 29C och det väntas gå upp till 36 i dag, måndag.

Ha det så bra. Ruth i Virginia

Svar: Hihi; ja, det är rätt så invecklat ;-) Olika ställen att hålla reda på, olika dagar och olika veckor. Men hittills har det gått bra (är inne på andra veckan nu).
Förstår att det är jobbigt med det tillfälliga när man renoverar. Men så KUL att få flytta in igen när det är alldeles nytt hemma :-D

Vad roligt med besök från barn och barnbarn, speciellt när det är så sällan. Skönt att du har några barn i närheten i alla fall :-)

Ja, visst betyder de sommar :-) Och fina är det. Norrbottens landskapsblomma är Åkerbär(sblomman).

Ja, nu har vi sannerligen SOMMAR! Otroligt varmt; det är nästan olidligt att arbeta i kök dessa dagar... ;-) Idag var det 27-28 grader inomhus på jobbet, plus att vi har två stora ugnar samt en storköksdiskmaskin... Man kan sannerligen känna svetten rinna nerför ansiktet (och hela kroppen).

Oj, 36 låter omänskligt olidligt i mina öron. Plus den luftfuktighet ni brukar ha... Just för ögonblicket är jag trots allt glad att jag inte befinner mig där ;-)

Ha det fint!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?