Det stormar i Piteå
Måste bara få flika in med ett litet inlägg såhär på kvällskvisten.
Min blogg har jag ju delvis för att jag ska kunna gå tillbaka i framtiden och se hur det var vid olika tillfällen...
 
Och OJ vad det stormar här just nu! Det är verkligen STORM!
Vid vissa tillfällen har trädet här precis utanför mitt fönster stått nästan i 90 graders vinkel (okej, kanske inte riktigt; men mycket) för att det blåser så mycket. Tycker ärligt att det nästan känns läskigt. Tycker verkligen inte om naturkrafter, eftersom det är någonting vi inte har något att sätta emot.
Såg på PT´s (Piteåtidningen) hemsida att det tydligen är strömavbrott på sina ställen samt att flera träd hunnit falla omkull... över bilar. Och tydligen ska det fortsätta även inatt.
Jag hoppas innerligen att det är back to normal imorgon igen. Annars lär det ju bli ganska läskigt att köra till och från jobbet. 
 
Jag hörde dessutom tidigare idag att det SNÖAT längre uppåt i Sverige. 
Är ju visserligen inte första gången jag läser om något sådant; att det snöat lagom till examen, men det är lika deprimerande varje gång. Även om det inte berör mig direkt.
Jag har sagt det förut... Jag.Bor.På.Fel.Ställe.På.Jorden.
 
Så; håll gärna tummarna tillsammans med mig att vädret är bättre imorgon.
Det behöver inte vara soligt, bara det inte stormar såhär!
Era fantastiska kommentarer!
1

Oj, har ni sådan storm. Jag gillar inte heller när det stormar och har sig, ffa inte nattetid. Hoppas det lugnat sig tills imorrn då du ska åka till jobbet.

Svar: Ja, igår kväll stormade det verkligen oerhört! Det är lite bättre idag, men det blåser fortfarande kraftigt. Dessutom mulet och regn. Hoppas det blir bättre snart, men å andra sidan brukar juni tyvärr inte visa upp sig från sin bästa sida...
Precis, det är läskigt när det blåser så hårt att det stormar. Man känner sig som ganska liten då...

Hoppas du får en fin torsdag!
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Ja hjälp vad det har stormat! Och idag, när det var skolavslutning här, hade vi 7 grader, regn och blåst... Hej sommarlov! :-D

Svar: Ja, det stormade verkligen! Nästan så det kändes läskigt.
Tråkigt med vädret på er skolavslutning; inte precis det väder man vill ha när man välkomnar sommarlovet... Det var ungefär sådant väder den dagen jag tog studenten, minns jag (2003). Dock är jag glad över att jag i alla fall inte bor i Kiruna, eller någonstans där uppe, då de till och med haft SNÖ på sin skolavslutning/student i år! Stackarna!

Här i Piteå är det skolavslutning och student på fredag den 17:e. Ovanligt sent, men jag gissar att det helt enkelt beror på det här med elevernas garanterat antal skoldagar på ett läsår.

Och snaaart är det semester också :-D Min första Riktiga semester! Det är "bara" två (2) veckor, men ändå :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

Ruth i Virginia
3

Det här har ingenting med stormen att göra. Det är MIDSOMMAR i Sverige !!
Ser att ni har det varmt, men kanske lite regn,

Hoppas du får en trevlig helg, Erica !
Inget firande i USA. :(

Svar: Ja, nu är det äntligen midsommar här :-D Jag älskar sannerligen denna tiden på året! Ja, vi har haft det hyfsat varmt idag (i alla fall lite varmare än vi haft de senaste veckorna), och till största delen uppehåll. Det kom några droppar regn under senare delen av eftermiddagen/tidiga kvällen, men det blev blev inte mycket :-)
Jag har varit ute vid mina föräldrars sommarstuga och vi har ätit min efterlängtade Surströmming :-D

Hoppas du haft en fin fredag och att du får en trevlig helg i alla fall, även utan midsommarfirande :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?