En nationaldagshelg kom och gick
Så var den här tredagarshelgen till ända, med nationaldag och allt. Och jag måste erkänna att jag inte gjort ett skit på hela helgen. Dock ganska skönt det också egentligen, eller vad tycker ni?
Ärligt talat så är jag lite splittrad när det gäller helger... Å ena sidan vill jag gärna hitta på saker istället för att bara sitta hemma. Men å andra sidan vill jag ägna helgerna åt att vila upp mig inför kommande jobbvecka.
Finns det någon mer där ute som känner samma splittring, eller är det bara jag?
Vi skulle alltid ha tre -eller fyradagarshelger ;-P
 
På nationaldagen åkte jag i alla fall till Kvantum, köpte lite grillmat, åkte ut till stugan och så körde vi årets första grillning där. Mycket gott, och jag tyckte det passade bra att ha den premiären just på nationaldagen.
 
 
I lördags blev det även en (mycket) kort fotorunda. Eller foto-"runda" kan man nog inte direkt kalla det. Jag gick ut här i mitt absoluta närområde och knäppte några bilder under kvällen.
Jag vet att jag tjatar, men jag älskar verkligen att bo på ett ställe där man kan komma på sent på kvällen att man är på fotohumör, att då gå ut på en gång med kameran och ÄNDÅ få fota i dagsljus :-D
Här kommer ett litet urval av de bilder jag fotade under den tiden:
 
Era fantastiska kommentarer!
1

Vilka underbara bilder!

Svar: Tack! Vad roligt att du tycker det :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Nydelige bilder :)

Svar: Tack! Vad kul att du gillar bilderna :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

3

Fina bilder, så somriga :D

Svar: Tack! Vad roligt att du tycker det :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

4

Ja, vilka jättefina bilder! Gillar dem verkligen, speciellt syrenerna. SÅ länge sen de blommade hos mig!

Svar: Tack! Kul att du gillar dem :-) Ja, syrener är verkligen fina blommor. Och luktar gott :-) Ja, det som är typ försommarblommor här är vårblommor typ överallt annars ;-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

5

Jag håller med angående helger - å ena sidan skulle jag gärna vilja hitta på något, men å andra sidan brukar jag vara trött efter arbetsveckan och vill göra ingenting, förutom att vila upp mej inför kommande arbetsvecka. Oftast blir det faktiskt att bara slappa. Känns mest stressigt om man ska hitta på en massa...

Fina bilder!

Svar: Vad skönt att det finns fler som känner som jag angående helgerna :-) Vi skulle alltid ha tre -eller fyradagarshelger ;-)
Det brukar bli samma här; mest ta det lugnt under lördagar och söndagar. Men det är inte helt fel det :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

6

Vilka vackra blomsterbilder!

Svar: Tack! Vad roligt att du gillar dem :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?