Jag jobbar inte precis ihjäl mig...
Precis som rubriken säger... Just nu jobbar jag inte precis ihjäl mig ;-)
Jag är denna veckan vikarie på en annan förskola än den jag brukar jobba på, och det är påsklov för skolorna. Nu behöver det ju inte betyda att barnen på en förskola är lediga, eftersom det beror på föräldrarnas arbetstider. Men oftast är det så att det är betydligt färre barn på förskolorna när det är skollov, då många föräldrar kanske har möjlighet att vara lediga. Eller så har barnen äldre syskon som ju då är lediga, och då får även de yngre syskonen vara hemma.
Nåja, jag kan spekulera mycket i vad som skulle kunna vara anledningen. Det jag vet är i alla fall att det är ett kraftigt bortfall i barnantalet just den här veckan ;-)
 
Det är egentligen ganska skönt att ha lite mindre att göra ibland, MEN det blir väldigt lätt långtråkigt med mycket dötid. För er som går i skolan; tänk er en dag då ni går från typ 8:00 på morgonen till 16:00 på eftermiddagen, och varannan lektion är håltimme. Vilket jag i och för sig själv har erfarenhet av, från sista året på gymnasiet.
Dessutom; på de lektioner ni faktiskt har den dagen har ni mycket lite arbete att göra.
Kan vara skönt då och då. Men i längden, eller om det blir alltför ofta, så blir dessa dagar väldigt långa...
 
En sak vill jag dock påpeka; jag skriver inte den här texten som ett klagoinlägg.
Jag mår riktigt bra den här veckan ;-)
Ville egentligen mest uppdatera om hur det står till, vad som händer just nu, och så. 
 
De här senaste tre veckorna (inklusive den nuvarande) har jag dock varit extremt trött. Igår, till exempel, somnade jag typ när jag kom hem. Typ vid ca. halv 4. Sedan vaknade jag någon gång under den tidiga kvällen, fixade med lite saker och somnade sedan om för att sova ända tills klockan kvart i 5 på morgonen. 
Dessa veckor har jag (vi) nämligen börjat 5:30 på mornarna. Vi har tagit städningen först, istället för att åka dit efter köket på eftermiddagen. 
Och visst, det ÄR strängt att börja så tidigt, men det känns det faktiskt värt när man får sluta tidigare i slutet på dagen :-) 
Vad tycker ni? Börjar ni hellre tidigt och slutar tidigt, eller har ni hellre sovmorgon men slutar senare under dagen?
En sak vet jag i alla fall... det kommer kännas som rena sovmorgonen nästa vecka när jag går tillbaka till att börja 6:45... ;-D
 
 
Tyvärr blir detta inlägg bildlöst.
Har fortfarande inga nya bilder att visa, och jag kände inte för att publicera reprisbilder igen.
 
Era fantastiska kommentarer!
1

Jag föredrar att börja tidigt och sluta tidigt eftersom alla andra i familjen också är iväg på dagarna. Det vanligaste passet för mig är 7.30-12.30. MEN å andra sidan så gillar jag också att jobba kväll på mitt jobb, för då är det ett helt annat lugn än på dagen. Jag ska jobba 16-21 ikväll. Ogillar mest att ha ett tidigt jobbpass dagen efter ett kvällspass, men jag brukar försöka sätta att jag jobbar som jag gjort denna vecka: dag, dag, kväll, kväll, ledig. :) Jobbar sen denna helgen också.

Svar: Ja, om man kan sluta tidigt känns det verkligen värt det att börja tidigt! Till och med för mig; som är så otroligt morgontrött ;-)
Dina arbetstider låter fina :-) Inom vilken bransch är det du jobbar? Är det inom vården?

Hoppas du får en trevlig helg (även om jobb står på schemat) :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Gokväll! Japp, jag jobbar på ett äldreboende här i stan. :)

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?