Välkommen Påsk!
Inte för att jag egentligen bryr mig särskilt mycket om just den här högtiden. Jag pyntar inte och jag har inga speciella traditioner kring just påsken (annat än att vi äter typ påskmiddag och har brukat få påskägg ;-))
MEN påsken betyder ju trots allt att det är en fyra-dagars-helg! Vilket betyder LEDIGT :-D
Har inte varit ledig sedan jul/nyår, så påsken är verkligen välkommen hos mig!
 
Hade egentligen planerat att skriva detta inlägg tidigare idag, typ när jag kom hem efter jobbet. Men jag hamnade framför annat och glömde bort det.
Nåja, hann i alla fall publicera det under torsdagen, även om det blev sent.
Vad jag fastnade vid är nämligen lite hemsidebyggande... Har ju önskat mig en hemsida länge nu, men inte kommit mig för. Och eftersom jag inte, ännu, förstår mig på kodande när det gäller hemsidor (kan bara bloggdesign än så länge) så har planen varit att koda en blogg så att den blir lite som en hemsida.
Inte det proffsigaste kanske, men det var min enda plan.
Men så, när jag igår satt och kollade in en massa bloggar via Bloggspaning, så hittade jag en blogg med ett tips på en sida där man på ett enkelt (och gratis) sätt kunde fixa med en egen hemsida med några enkla verktyg.
Blev mycket nyfiken och nu håller alltså min hemsida att ta form.
Naturligtvis återkommer jag med en länk när den är klar och lanserad.
 
Bilden är från förra året, men har inga nya påskbilder.
Era fantastiska kommentarer!
1

haha jag känner detsamma om påsk

Vilken fin blogg du har förresten :-))

Svar: Hihi; skönt att det inte bara är jag ;-)
Tack! Vad roligt att du gillar min blogg! Välkommen hit och varmt välkommen tillbaka :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Vad gott godis! xx

Svar: :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

3

glad påsk:D!!

Svar: Tack! Detsamma :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

4

Vi pyntar inte heller, men lediga dagar är alltid välkommet!

Svar: Skönt att det inte bara är jag :-)
Precis; de extra lediga dagarna är verkligen inte helt fel :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

5

Men så härligt!
Hoppas du får en härlig långfredag och påsk!

Svar: Ja, det är så härligt med några extra lediga dagar! Sist var ju vid jul, så det känns som om det var på tiden :-)
Hoppas du också har en fin påsk!
P I X E L I E - Erica Pettersson

6

Glad påsk! Passa på och njut av ledigheten:D

Svar: Tack, detsamma! :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

7

Är verkligen underbart med en lång ledighet :D

Svar: Ja, visst är det :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

8

Glad Påsk :)

Svar: Tack, detsamma :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

ISA
9

haha same here - det enda jag "firar" med påsk är extra gott godis! men gillar det ändå, som en vår-inspark :)

Svar: Härligt att höra att det är fler än jag som inte firar påsken på något speciellt sätt :-)
Håller med lite angående "vårinsparken". Känns lite grann så till påsk. Även om det alltid ligger kvar en massa snö till påsk känner man ändå av vårkänslan :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

10

Härligt med ledighet! Själv jobbar jag.

Svar: Ja, så skönt att vara ledig några extra dagar :-)
Jobbigt att behöva jobba; men hoppas det går bra ändå :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?