Happy birthday Marabou
Jag vet att jag upprepar mig, men ni som följt min blogg länge vet vid det här laget att jag är en riktig Nicke Nyfiken när det kommer till nyheter, speciellt sådana i livsmedelshyllorna.
Därför, när jag ikväll gick ner till Tio till Tolv och såg denna kunde jag inte låta bli att låta den följa med hem. Tydligen firar Marabou 100år i år, och släpper ytterligare en ny smak i och med det.
I och för sig inget "mer revolutionerande" än vanlig Hallonsmak, men som sagt -det är en Nyhet, och mitt mellannamn borde vara Nicke Nyfiken.
Jag är i alla fall glad över att det inte var lakrits i denna, då det verkar vara en alldeles för vanlig smaksättare på godis numera.
 
Min slutsats efter att ha smakat denna är att det kunde kanske ha varit lite mer hallon i den, men annars helt okej choklad.
 
Era fantastiska kommentarer!
1

Ja, Marabou har god choklad. Mkt god.
Är det liksom sådana där hallonbitar i, som är torkfrusna liksom? Isf tror jag inte jag kommer att gilla den. Jag brukar inte gilla den sorten.
Men, gissa om jag gärna skulle prova en bit iallafall. Ja tack :-)

Svar: Ja, visst gör Marabou god choklad! Dock är min favorit Fazer :-)
Ja, det är frystorkade hallonbitar i den här; precis som med deras jordgubbschoklad. Det var dock inte sådär jättemånga sådana bitar, i alla fall inte just i den chokladkakan jag fick tag på ;-) Jag skulle absolut kunna tänka mig att köpa den fler gånger.

Ha det fint!
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Frystorkade heter det ja...men gud, hjärnsläpp på den, haha.
Kom på det sen när jag skrivit. Komiskt.
Fazers choklad älskar jag också. Tycker den slår Marabou ofta, ofta.
Men just frystorkat kan jag avstå ifrån. Detsamma gäller Fazers choklad, tror det var i fjol de hade hallon och blåbär, frystorkat. Nope.
Däremot om det är fyllning i chokladen...yessss!!! Hallonfyllning etc. Bring it ON!!!

Svar: Hihi; ja, så kan det bli ibland. Allt för väl känner jag till begreppet med hjärnsläpp ;-)
Ja, Fazer vinner verkligen över Marabou. Jag tycker ofta att man blir så "torr" i munnen av Marabouchoklad, på ett sätt jag inte blir på samma sätt av Fazer.

Frystorkat är verkligen lite speciellt... Dock går det bra för min smak om det bara är lite grann sådant i en chokladkaka. Men det finns en frystorkad grej bland Naturgodiset som är helt ljuvlig! Det är (hela) frystorkade jordgubbar med ett vitt yoghurtöverdrag (men smakar nästan som om det vore vit choklad). När jag köper naturgodis blir det i princip endast sådana ;-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

3

Åh låter ju riktigt gott! Går den att köpa i vanliga matbutiker nu? :)

Svar: Ja, den var helt okej (även om det inte var någon direkt smaksensation). Jag vet inte riktigt när den går att köpa i vanliga matbutiker. Kanske finns den redan nu, eller så kommer den snart. Tyvärr brukar nyheter alltid komma ut så sent här i Piteå, så även om den inte finns här så kan det hända att den finns i matbutiker söderut...
Jag hittade den här på Tio till Tolv, en typ kiosk här hos oss, där vissa nyheter ofta kommer lite tidigare än på andra ställen. Men idag när jag gick in på t.ex. COOP så såg jag den inte. Så det kan nog vara lite olika var och när den kommer :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?