New christmas details
Jag hade inte tänkt julpynta förrän någon gång nu till veckan, men idag åkte jag en sväng till Backcity och kom hem med lite julprylar.
Det slutade med att jag inte kunde låta bli att placera ut dem i lägenheten för att se hur de ser ut på plats. Därför får de nog stanna kvar där, även om jag inte plockar ner stora jullådan förrän i slutet av veckan.
 
Hittade i alla fall min drömadventsljusstake på Dollarstore.
Såg denna i marmor första gången någon gång i september, och blev förälskad direkt. Ni som följt min blogg länge undrar säkert som sagt varför jag föll för just en sådan ljusstake. Den är ju inte direkt klassiskt julig, vilket är vad jag alltid har älskat mest av allt.
Men som sagt så har jag varit sugen på att julpynta på ett lite mer "modernt" och stilrent sätt, så denna adventsstake fick det bli.
Visst är den ljuvlig!
 
 
En annan sak jag inte kunde låta bli att handla hem var denna ursöta lilla ljusslinga. Det är små pollor med snöflingor på och ljus inuti. Hittade dem på ÖoB för bara 50 spänn/st. (köpte två, en till varje Lackhylla) :-D
Era fantastiska kommentarer!
1

Absolut, fram med det juliga nu. Absolut.
Roligt att du hittade din drömljusstake. Ljusslingor är underbart mysigt att ha överallt i juletid,
Nu ska vi fira Thanksgiving här i US.
Men sen är det ju JUL!!
Ska faktiskt börja ta fram ett och annat då jag skrivit klart den här kommentaren till dig :-)
Ha det toppen, Erica. KUL att ha dig på min blogg igen.
Trevlig helg!!

Svar: Ja, jag älskar verkligen att det i veckan är helt okej att vräka på med julpynt! Äntligen :-D
Ljusstaken ja. Jag älskar den verkligen, och jag känner på mig att den kommer att få stanna i flera år (i motsats till de senaste jag haft, då jag gjort en ny varje år).

Ja, ni har ju Thanksgiving att se fram emot. Det är som sagt en högtid jag någon gång i livet skulle vilja prova på att fira. Men i så fall på rätt sätt och i USA. Inte någon typ av light-version halvt-om-halvt överförd till Sverige. Jag är trots allt glad över att den inte fått fäste här (än), som t.ex. Halloween. För till skillnad mot halloween tror jag inte Thanksgiving skulle passa i Sverige.

Men att prova på att fira den med amerikaner i USA någon gång i livet :-D

Hoppas du får en riktigt trevlig Thanksgiving imorgon, en fin Black friday-dag och sedan en fortsatt trevlig helg!!
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Åh, vilken urtjusig adventsljusstake! Riktigt snygg! Och ljusslingor kan verkligen ge hög myskänsla i hemmet. Jättefint! :-D

Svar: Tack! Ja, visst är den snygg :-D Passar mig precis just nu!
Och du har så rätt; ljusslingor ger verkligen det där lilla extra när det kommer till myskänslan :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?