Best Food Ever!!
 
I lördags åt jag Surströmming igen, vilket blev tredje gången för denna sommaren. Och i mitt tycke är det aaaalldeles för lite... ;-)
Passade i alla fall på att knåpa ihop en liten "tutorial" angående hur en egentligen äter dessa fiskar.
Visserligen finns det sådana videor också på Youtube, men jämförelsevis så är de i minoritet mot alla dessa "Surströmming challenge"-videos. Och jag tycker att maträtten, i och med alla dessa challenges, fått så oförskämt dåligt rykte.
Jag hoppas att alla människor förstår att en inte äter Surströmming på det sättet, men ibland känns det som om så många faktiskt tror det...
DÄRFÖR ville jag göra den här korta videon :-)
 
Vad tycker ni om Surströmming?
Har ni smakat det?
Tycker ni om det? Tycker ni inte om det?
 
 
Era fantastiska kommentarer!
1

surströmming harjag aldrig vågat smaka =)

ha en bra dag

Svar: Ja, det är ju ganska speciellt ändå. Gissar att lukten är en bidragande orsak till att många inte vill smaka :-)
Det är dock SÅ gott! Jag åt det som sagt i lördags, och jag är redan sugen igen idag (tisdag) ;-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Nej, jag har inte smakat. Vill inte smaka
Tycker lukten är vedervärdig. Tror inte jag skulle palla.
Hehe.Sorry, Erica :-)

Svar: Ja, surströmming är ju väldigt speciell mat. Jag tycker det är en klassisk sådan rätt som folk antingen älskar eller hatar. Finns knappt något mitt emellan.
Jag älskar den som sagt :-) Mer än någon annan mat, och jag skulle lätt kunna äta det två gånger per vecka hela sommaren! Jag stör mig inte ens på lukten. I lördags öppnade jag till och med min burk här inne i lägenheten (en etta). Hade dock balkongdörren öppen.

Det enda jag kan tycka är småjobbigt är att slåss med alla flugor som flockas när en öppnar en surströmmingsburk ;-) Klarade mig dock från det också i lördags. Inte en enda fluga hittade in :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?