End of summer
 
Kan inte fatta att det redan är dags att skriva den meningen. Känns ju som det var alldeles nyss vi förberedde oss för skolavslutningar, midsommar, semester...
Och nu är allt över.
Jobbet har börjat om (inte för att jag direkt gråter över det ;-))
Augusti går mot sin avslutande del.
Alla aktiviteter som händer här under sommaren är över.
Och det värsta av allt...
NU är det MÖRKT igen på nätterna. Är det mulet börjar det mörkna typ 21:30, och mitt i natten är det helt mörkt. Och som ni alla vet så HATAR jag mörkret! Jag får bokstavligt talat panik när jag tänker på att det är ett helt år kvar innan det är midnattsljus igen.

Dessutom har vi ju inte direkt haft någon sommar i år, så det finns inte mycket att titta tillbaka på under de mörkaste vinterdagarna som står framför oss, om några månader.
Temperaturen har knappt tagit sig upp till 20 grader i sommar. Som mest har den legat på runt 14-17 grader.
Den har till och med varit ner till ynka 7 grader! 7 grader i JULI! Det är ju bara så fel som det kan bli!
Och augusti är ju en sådan mitt-emellan-månad. När sommaren är slut men hösten har inte riktigt börjat ännu. Ungefär som april; då vintern är slut men våren har inte börjat än.
Så om April kallas vårvinter, så kanske vi kan kalla Augusti för sommarhöst ;-)
 
Men men... Min filosofi är ju att se framåt, inte bakåt. Så det är väl dags att börja leva upp till det igen :-)
Det enda jag inte kan vara positivt inställd till är dock mörkret. Det går helt enkelt inte.
Så jag får väl helt enkelt försöka tänka på allt annat som är positivt, så kanske det tar ut mörkernegativiteten (is that even a word ;-P).
 
Detta inlägg blev betydligt längre än jag planerat. Men det är ju som vanligt, ni är väl förmodligen vana vid det numera ;-) Speciellt som det inte kommer inlägg sådär hemskt ofta.
Jag vill verkligen blogga oftare, men har aldrig någon bra inspiration. Har lite funderingar, men detta kommer upp i ett separat inlägg.
 
På återseende!
Era fantastiska kommentarer!
1

Åh så vackra bilder 😍 Kan nästan känna lukten av dessa rosor. Ha en underbar dag.

Svar: Tack för din fina kommentar! Jag är så glad att jag har läsare som själva är så duktiga fotografer; det känns extra roligt när just ni gillar mina bilder!
Hoppas att du också får en mycket fin söndag!
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Jag håller verkligen med, det har inte varit någon vidare sommar :(
Vilka fina rosbilder!

Svar: Precis; den kunde ju ha varit bättre, om man säger så ;-) Vi får hålla tummarna för att det blir några riktigt fina höstdagar i alla fall, så vi har något att titta tillbaka på i vinter :-)
Och Tack! Vad glad jag blir att du gillar mina bilder. Jag var in på din blogg, och det känns så roligt att få en sådan kommentar av någon som är så extremt duktig med kameran! :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

3

vackra foton! =)

ha en fin söndag kram

Svar: Tack! Vad roligt att du gillar bilderna :-)
Detsamma till dig!
P I X E L I E - Erica Pettersson

4

Så fina bilder

Svar: Tack! Vad roligt att du tycker det :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

5

Alltså wow! Så vackra bilder :)

Svar: Tack! Vad roligt att du gillar bilderna :-D Ett stort tack för din fina kommentar :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?