Something to remember during the darkest winterdays, or 'the reason I still live up here'
 
Det var en härligt kväll i juli som jag packade på mig kameran, dammade av cykeln (bokstavligen) och begav mig ut på en flera timmar lång foto/filmtur.
Återvände sedan med en hel drös bilder, samt 77(!) små videosekvenser.
Dessa har legat och gnagt i mitt minne de senaste veckorna, då jag gärna ville göra något av dem. Kändes som att det var alldeles för mycket arbete för att de bara skulle bli liggande på hårddisken.
Därför tog jag igår äntligen tag i saken och knåpade ihop en liten video med sommarkänsla. Främsta tanken var att jag ska kunna gå tillbaka till den senare i vinter – när det är som kallast, mörkast och snöigast – och påminna mig själv om att sommaren verkligen kommer tillbaka.
 
Nu är väl klippningen/redigeringen inte direkt toppkvalitet, då jag i kombination med att vara nybörjare bara har tillgång till löjligt enkla Windows Movie Maker. DET är ett program som till och med är fruktansvärt outvecklande till och med för en nybörjare.
 
 
Era fantastiska kommentarer!
Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?