Jodåsåatt... Sa någon fredagen den trettonde?
Det är fredagen den 13:onde idag.
I vanliga fall brukar jag inte märka av det, men den här morgonen hade typ allting bestämt sig för att jäklas med mig...
Jag visste ju självklart om hur mycket det snöat under gårdagen samt natten, därför gick jag ut extra tidigt för att hinna skotta snö och sopa bilen. Jag visste att det skulle vara en hel del snö att ta hand om, men då det drivit (på grund av blåsten) så var det typ dubbelt så mycket som jag tänkt att det kunde vara!
 
Här är morgonens händelseförlopp i punkter...
 
- Går ut suckar ljudligt när jag ser hur mycket snö det kommit under gårdagen och natten.
- Börjar ta itu med jättehögarna runt bilen. Det är dessutom snö som drivit av blåsten, så den är väldigt kompakt trots att det egentligen är pudersnö.
- Inser att jag inte kommer in mellan bilarna med snöföran, men jag måste ta bort den snön för att komma in i bilen... 
- Tar fram min vanliga, mindre spade från kombiutrymmet och skottar mig fram till förardörren. Skottar även bort snön bakom däcken och typ det jag når under bilen.
- Sätter mig bakom ratten och tänker att jag ska backa ut en bit så att själva parkeringsrutan går lättare att skotta.
- Bilen bara slirar, då den ju är framhjulsdriven, och det är framhjulen som står i den mesta snön.
- Fortsätter att försöka få bort snön runt omkring, och provar backa lite då och då. Hjulen fortsätter bara att slira.
- Klockan närmar sig 7:30, vilket är tidpunkten då jag börjar.
- Jag inser att jag aldrig kommer att få loss bilen i tid.
- Går upp i lägenheten igen för att kolla när bussen går.
- Upptäcker att den går halv åtta, och klockan är halv åtta. Nästa går 7:55, och vid den tidpunkten ska jag egentligen vara klar med frukosten på jobbet.
Har dock inget annat alternativ, så jag:
- Ringer till jobbet och frågar om det är okej med pedagogerna att de plockar fram frukosten själva (som tur är så är det "bara" fil och flingor på fredagar). Jag känner mig extra tacksam över att jobba med världens gulligaste människor, så det går bara bra.
- En stund innan jag ska till bussen går jag till närmaste bankomat för att ta ut lite pengar ifall det skulle bli något tjorv med att betala med kortet på bussen (man vet ju aldrig ;-))
- Bankomaten spottar ut mitt kort direkt och texten "Bankomaten ur funktion" dyker upp på displayen. Och jag kommer inte hinna till andra sidan stan där det finns andra bankomater, så jag inser att jag helt enkelt får chansa. 
- Går med raska steg till busshållplatsen, bara för att upptäcka att den blir fem minuter sen.
- När jag kliver av bussen på Djupviken och börjar gå mot jobbet ramlar jag på en isfläck det första jag gör.
 
Men sedan är jag äntligen på jobbet och kan börja arbetsdagen. 
Från och med att jag kliver in där flyter resten av dagen på utan vidare missöden, och fredag-den-trettonde-morgonen ligger nu i det förflutna redo att glömmas bort :-) 
 
Denna plogkant var man tvungen klättra över i morse för att komma in i bussen...
 
 
Tog inga bilder hur mycket snö det var vid och på bilen från början, utan jag fotade bara lite när jag kom hem. Så dessa bilder är när jag redan fått bort en massa snö.
 
 
Era fantastiska kommentarer!
Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?