Ett år äldre men inte så mycket klokare
 
Den här helgen var det alltså dags igen... för den där dagen jag inte direkt är överförtjust i.
Närmare bestämt min födelsedag, vilken inföll i lördags (alltså den 8:e).
Nix, jag gillar inte min egen födelsedag. Alla andras, javisst. Men inte min egen. Dels för att jag aldrig tyckt om att stå i centrum. Och dels för att jag har nått den åldern då jag inte vill bli äldre.
Ja, jag har blivit gammal ;-P
 
Och om jag ska filosofera lite närmare i detta ämne så tror jag också det kan bero lite grann på att födelsedagen är den enda dagen på året då det verkligen blir så uppenbart vad jag inte har.
För trots att jag just nu, allmänt, aldrig känt mig lyckligare så blir en födelsedag (dagen då en blir ytterligare ett år äldre) en påminnelse om allting jag önskat mig men inte har. Och aldrig kommer få.
Som barn.
Och...
Okay, that´s pretty much it...
 
Ursäkta den negativa riktning detta inlägg tog. Det var inte meningen från början, men jag brukar bara låta fingrarna dansa över tangenterna, och oftast får det bli vad det blir.
Tror det betyder att jag bara behöver få de tankarna ur mig på något sätt. Fästa dem i skrift liksom (och fysiska dagböcker har aldrig varit min grej). För när jag väl fått det ur mig kan jag allt som oftast gå vidare.
 
Men om vi lägger själva födelsedagsdelen åt sidan; att ha gäster är alltid trevligt, och jag tackar för alla gratulationer jag fått och tackar alla som kom på tårtkalas i lördags :-D
 
Så... jag har alltså uppnått 33 år nu, och eftersom ingen av oss kan vrida tillbaka eller manipulera tiden så är allt vi kan göra att göra det bästa vi kan av situationen :-)
Era fantastiska kommentarer!
Anne
1

Ett stort grattis på din födelsedag Erika!

Svar: Tack :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Vilken fin tårta. :)

Svar: Tack :-) God var den också :-D Hade i mintchokladfluff och hallonmousse.
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?