Grönt är skönt
Tänkte bara lägga in ett lite snabbt inlägg såhär på morgonkvisten, även om jag egentligen skulle behöva börja dra mig mot jobbet. Mest bara för att jag gillar att vara tidig, då jag egentligen inte börjar förrän om femtio minuter, och det tar typ fem minuter att ta mig dit :-)
Därför offrar jag några av dessa minuter för att för en gångs skull bjuda er på ett gäng gröna bilder från min nattpromenad i helgen.
 
Det är verkligen försommar nu.
Det är inte vår längre. Det är inte senvår.
Och det är inte högsommar.
Det är sommar, men fortfarande med den ljusa grönskan som hör våren till.
Det är försommar.
Jag ÄLSKAR det! Försommaren är min favorit, hack i häl bakom våren :-D
Jag är glad över att vi har så mycket Björkar här. Björkar, tycker jag, är det träd som ger den allra finaste grönskan.
.
.
.
...och DÄR måste jag avsluta, gå och borsta tänderna och börja bege mig mot dagens arbetspass.
Vilket å andra sidan aldrig känns som arbete, utan mer bara som en trevlig stund på dagen tillsammans med ett gäng härliga människor :-D
 
Enjoy the bildbomb så länge, så hörs vi senare!
 
Era fantastiska kommentarer!
Ullis
1

Bokträden slår björkarna för mig. :) Dessvärre finns ju inte bokträd här uppe. I Blekinge (som jag kommer ifrån) är det ett mycket vanligt träd. Ekträden är också mycket fina. :)

Svar: Ja, det kan jag hålla med om. Jag har visserligen aldrig sett bokskogar i verkligheten, men jag har sett dem på bild. Och innan Körsbärsträden kom in i bilden så var just Bokskog min allra största fotodröm. När jag sett bilder av just Bokskogar har jag alltid tyckt de ser ut som sagoskogar (de goda delarna av sagorna). Ljuset i dem verkar vara så amazing; speciellt på bilder när solen skiner ner genom lövverket :-D
När jag blir rik ska jag åka runt överallt och fota ALLT som jag alltid önskat att få fota! :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

Anna
2

Är glad att du kikade in hos mig för annars hade jag kanske aldrig hittat till dig! Älskar bloggar som använder orden på ett kreativt sätt, så beskrivande, skapar känsla och du - vilka underbara bilder!

Svar: Hej och varmt välkommen hit till min blogg! :-D
Vad roligt att du gillar mina bilder och mina texter. Det var framförallt det sistnämnda som gjorde att jag klev in i bloggvärlden från början, då jag alltid älskat att skriva. Sedan sköt mitt fotointresse i höjden i och med att jag börjat blogga :-)

Ett stort Tack för din fina kommentar! Jag blev verkligen glad när jag kom in här och läste den :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?