Midnatt i SommarSverige
Snart är det midsommar.
Det är nästa vecka. Nästa.Vecka!!
Med risk för att låta tjatig, men hur i hela fridens namn hände det?? Vi stod ju alldeles nyss och räknade ner till 2017. Det var ju nyss en var tvungen sopa bort en massa snö från bilen för att komma någonstans.
Det var ju nyss...
 
Och nu, NU är vi framme vid min absoluta favorittid på året!
Anledningen stavas framförallt L J U S E T.
Jag skulle inte byta bort våra ljusa nätter för allt i världen. Midsommarens ljus gör det till och med värt att stå ut alla dessa månader då det är som att leva i en svart säck.
 
Dessutom var jag upp på vinden och plockade ner min golvfläkt igår, så nu ÄR det sommar på riktigt!
Det har varit strax under 20 grader i flera dagar nu, och som vanligt är det så gott som omöjligt för mig att känna mig nere såhär års.
Everything is just awesome!
 
Tänkte att jag skulle bjuda på lite(!) bilder jag fotade mellan lördag och söndag, då jag var ute på en liten nattpromenad med Mark von Canon.
Dessa bilder är alltså fotade mellan 23:15 och 00.30, ungefär.
Tog naturligtvis även detaljbilder och sådant, men inlägget blir sååå långt om jag skulle ta med allting på samma gång ;-)
 
 
Och ett litet bevis på att det verkligen var midnatt... :-)
 
Era fantastiska kommentarer!
1

Erica, det är helt otroliga bilder!
OCH ett totalt underbart, magiskt ljus. Vita nätter när de är som allra vackrast. ÄLSKAR DET!!!
Ja, det är sådant otroligt vackert ljus. Inte klokt alltså.
OCH mörkare än sådär blir det väl inte hos dig nu, eller hur?
WOW, ja njut av rubbet.
Tack för att du la ut alla dessa ljuvliga bilder. Det är KÄNSLA i dem!!

Svar: TACK! Vad glad jag blir att du gillar mina midnattsbilder :-D Jag har ju som sagt haft fotoabstinens i typ två år nu, så att gå ut med kameran är typ som att släppa ut en unghäst på sommarbete ;-)
Nix, inte mörkare än såhär. NU är vi mitt inne i den allra ljusaste perioden. Eller, eftersom sommarsolståndet inte varit ännu så kommer det väl rent tekniskt att bli lite, lite ljusare några dagar till. Men eftersom det redan är dagsljus dygnet runt så kommer det nog inte att märkas av. Månen, som syns på dessa bilder, hann knappt upp över horisonten innan det var dags att gå ner igen. Månens placering på bilderna var det högsta den kom på himlen :-)

Vi har dessutom haft strax under 20 plusgrader i flera dagar nu, så jag njuter sannerligen av the beauty of Försommaren :-D

Dessutom är det Studenten/Examen för Piteåskolorna imorgon, så det ger en lite extra sommarkänsla :-)

Ha en bäst torsdag!!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Ullis
2

Superfina bilder. :)

Håller verkligen med dig ang ljuset vs. den mörka tiden.

Svar: Tack! Vad roligt att du gillar bilderna :-D
Ja, ljuset den här årstiden ÄR verkligen något alldeles extra. Skulle som sagt inte byta bort det för allt i världen!
P I X E L I E - Erica Pettersson

3

Hej Erica! Ville bara säga tack för den fina och intressanta kommentaren du lämnade på min blogg, jag blev jätteglad! :)

Måste även säga att bilderna i det här inlägget gav mig ordentlig hemlängtan. Jag kommer själv från Luleå så jag vet hur underbart det är med ljusa sommarnätter. Bor i Stockholm nu och det går verkligen inte att jämföra. :)

Svar: Och ett stort Tack för din kommentar här! :-D
Ditt inlägg var verkligen intressant att läsa, speciellt som det är ett ämne jag hyfsat nyligen "upptäckt", och som det visade sig att jag brinner för :-)

Dessutom; vad ROLIGT att när jag hittar en svensk blogg om minimalism så visar det sig att du också kommer just härifrån -bara ca. fem mil från min egen stad :-D Jag tycker det är så roligt med sådana tillfälligheter här i internetrymden!!

Hoppas att du haft en bra helg och att du får en riktigt fin sommar!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?