Hur många släckte i lördags?
 
I lördags var det, som de flesta redan vet, earth hour 2017.
Den dagen då det är tänkt att hela världen släcker ner en timme på kvällen -mellan 20:30 och 21:30, för klimatförändringarna.
Jag släckte, precis som jag gjort under Earth hour-timmen de senaste åren. Tycker faktiskt att det är jättemysigt. De flesta (typ ALLA) dagar blir det ju så att en inte kommer sig för att faktiskt stänga av både alla lampor och alla elektroniska apparater (som inte måste vara igång) som t.ex. TV, dator o.s.v.
Ofta tycker jag också det brukar bli så att en (i alla fall jag) håller släckt resten av kvällen. Det hinner bli så mysigt att jag inte riktigt vill tända igen.
Dessutom gillar jag att jag kom igång med lite läsning i lördags. Det var otroligt länge sedan som jag öppnade en bok.
 
Vad gjorde ni under Earth hour 2017? Släckte ni?
Era fantastiska kommentarer!
1

Hej! Vi släckte inte. Mycket för att vi ändå sitter här med våra datorer/paddor och surfar samt att barnen spelar tv-spel...

Svar: Ja, det var många som inte släckte också i lördags :-) Såg i fönstren runt omkring mig att det lyste som vanligt hos de flesta. Kan tänka mig att det är lättare för t.ex. mig också att släcka ner, då jag bor ensam. Precis som du skriver har ju de flesta i en familj idag sina egna enheter (datorer, mobiler o.s.v.) som man oftast sitter med.
Hoppas du hade en trevlig helg i alla fall :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Hmmm, min förra kommentar föll bort. :( Vi släckte inte ner här. Vi sitter ändå med våra datorer och paddor plus att barnen spelar tv-spel och kollar på Youtube...

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?