Min Flygande Nystart
Något så ovanligt som en bild på mig själv... ;-)
 
 
Om det finns kvar någon som följt min blogg länge kommer ni kanske ihåg att jag åt LCHF-kost under hela hösten 2015, och att jag den gången lyckades gå ner drygt 22 kg på 19 veckor.
Efter jul det året tappade jag dock, tyvärr, motivationen vilket resulterade i att jag inte kom igång igen. Sedan dess och fram till nu har jag gjort några försök att börja om, men har aldrig riktigt kommit in i det.
 
Men så kände jag en ovanligt stark motivation för detta infinna sig nu under helgen som var. En motivation likt den jag hade i augusti 2015.
Kanske är det för att jag mått så bra de senaste månaderna av min utrensning av "clutter", att jag nu helt enkelt kände att jag ville må bra kroppsligt också. Jag vill gärna se det så i alla fall ;-)
 
I måndags ställde jag mig alltså på vågen för första gången på ett år. Jag kan tala om att det var skitnervöst!
Väntade mig att jag minst skulle ha gått upp vad jag gick ner under den hösten. Minst. Jag väntade mig till och med ett högre tal.
Det är för att genom tiderna och mina otaliga andra försök så har det alltid varit så. Jag har alltid gått upp mer än jag gått ner när jag börjar om.
MEN INTE DEN HÄR GÅNGEN!
Trots att jag faktiskt gått upp (hade ju inte förväntat mig att gå ner i alla fall ;-P) så var det inte alls lika mycket som min startvikt den 10:e augusti 2015.
Faktiskt ligger jag på 7 kg UNDER min förra startvikt :-D :-D
 
Och jag har faktiskt kommit igång med denna kost den här gången.
Det här är dag fyra (4) och jag har hållit mig till strikt LCHF.
Det otroliga är, trots att jag stoppat i mig så otroligt mycket skit senaste året, så redan andra dagen kände jag inget sötsug längre.
Förra gången tog det ungefär en vecka. Den här gången två dagar.
I och för sig kan det bero på att jag för tillfället är halvt däckad av en förkylning. Kanske hade det tagit längre tid om jag varit helt frisk. Det kommer jag ju inte att få veta nu. Men jag tar det jag får :-D
Det enda som möjligtvis varit, är att jag vid något tillfälle halvt känt för att tugga på något. Men det har, tyvärr, varit mer ett resultat av uttråkning än att jag faktiskt varit sugen.
Har i alla fall lyckats stå emot det.
Och nu är jag inne på dag fyra, som sagt.
 
Nu är det bara tuta och köra, och hålla alla tummar och tår jag har att jag når mitt mål.
Hade varit så roligt om jag till min födelsedag lyckats komma ner till samma vikt som jag hade när de förra 19 veckorna gått, alltså julen 2015.
Era fantastiska kommentarer!
1

Hej!
Gör du fortfarande bloggdesigner? Skulle gärna vilja beställa en!!

Svar: Hej! Vad roligt :-D Ja, jag tar fortfarande emot bloggdesignbeställningar.
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Härligt, så skönt att du känner att du kommit igång igen. Heja dig.
Lchf passar inte mig, men det är ju så, det finns inte "one size fits all" då det kommer till dieter. Hejar på dig nu!! SÅ härligt med viktraset också. ja, vem bryr som om det "bara" är vatten, det ska ju bort det också! SÅ YAY!!!

Svar: Tack! Ja, det känns verkligen toppen! I skrivande stund har det gått ungefär 1½ vecka, och jag har inte gjort något avsteg ännu. Dessutom har jag börjat promenera till och från jobbet (en halvtimme enkel väg), så jag är riktigt nyfiken på nästa måndags invägning :-)
Precis; jag struntar i att det mest är vatten första veckan. Som du skriver så ska ju det också bort, och det ger en väldig skjuts i motivationen när man ser sådana siffror på vågen :-D

Exakt, olika saker passar olika personer. Är därför som det finns så otroligt många olika sätt att gå ner i vikt. Hittar man det som passar just för en själv så ska man hålla fast vid det.
Det jag älskar med LCHF (förutom att det verkar passa mig perfekt) är att en inte behöver varken mäta eller väga eller något den mat man äter. Jag behöver inte hålla på och räkna kalorier, väga maten eller kolla igenom HELA näringsvärdet på etiketten när jag köper något. DET passar MIG perfekt :-D Behöver endast kolla antal gram kolhydrater/100 gram.

Hoppas du får en toppendag!
P I X E L I E - Erica Pettersson

3

Men åh vad härligt att du vill göra en ny rivstart med LCHF 😊 Är rätt nyfiken på hur det går/ gått för dig hittills. Kram på dig fina du ❤️

Svar: Ett stort Tack för din fina kommentar :-D
Ja, det känns verkligen bra att vara igång igen. Har tänkt börja om så många gånger sedan julen 2015, så nu när motivationen kom emot mig så passade jag på att ta tag i den.

Och LCHF gör mig inte besviken. Första veckan lyckades jag tappa 4,1 kg, och även om det är mycket vätska så skiter jag i det. Det ger ju trots allt mer motivation för framtiden :-D

Den här veckan har jag dessutom lagt till att jag går till jobbet istället för att ta bilen. Det tar 30 minuter enkel väg, så jag får en timmes promenad bara genom att ta mig till och från jobbet. Känns bra :-)

Kramar!
P I X E L I E - Erica Pettersson

4

Men åh vad härligt och helt fantastiskt är det hur mycket det gått ner för dig på en vecka 😍 Även om det är vätska men som du säger det triggar upp att vilja fortsätta. Det är bra gjort av dig att byta ut bilkörningar till promenader om man bara kan så är det ju toppen. Jag har börjat göra detsamma, istället för att ta bilen och föra barnen till skola/förskolan så tar vi en kort promenad 😊 Ha en underbar helg dina du ❤

Svar: Ja, det känns verkligen jättebra! Precis; motivationen stiger verkligen enormt mycket när man ser sådana siffror :-)
Ja, har man möjlighet att promenera till jobbet så ÄR det verkligen härligt. Inte bara känslan efteråt att en faktiskt fått röra på sig, utan jag tycker även att man hinner rensa tankarna och filosofera under den halvtimmen det tar att gå :-) Vad roligt att ni också promenerar till skola/förskola :-)

Hoppas du får en toppenhelg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Ullis
5

Bra jobbat med både maten och med promenaden till och från jobbet. Önskar jag var lika duktig, men nu har jag bytt jobb och har längre att gå och jag är så morgontrött. :p

Svar: Tack :-) Ja, det kändes verkligen härligt att börja dagarna med en promenad. Nu hade jag ju i och för sig så tur att det var så fint väder hela förra veckan. Idag kastade jag en blick ut genom fönstret och bestämde mig för att ta bilen... ;-)
Ja, att promenera till jobbet går ju trots allt bara om man inte har så långt dit. Har man en längre väg till jobbet måste man ju ta sig via bil, eller buss (eller vad man åker). En vill ju inte direkt vara utmattad som efter ett träningspass när man anländer till jobbet och ska vara där flera timmar ;-)

Hoppas du får en bra påskvecka!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?