Blir ni avskräckta av reklamen?
Jag måste bara få blogga en liten fråga. Kan hända att jag tar bort detta inlägg senare; det är mest bara upplysningsvis för min egen del. Som bloggare är en ju alltid intresserad av vad som lockar in besökare, och vad som skrämmer bort dem.
Allt för att kunna utvecklas och skapa en så bra blogg som möjligt.
 
Nu är ju just detta något jag inte kan styra över, eller göra något åt, men jag är ändå nyfiken.
Därför vore det roligt om så många som möjligt hade möjlighet att svara.
 
När ni klickar er in här; blir ni avskräckta av all reklam så att ni kvickt lämnar bloggen? Eller stannar ni kvar och läser inläggen trots reklamen?
 
Förut var det ju så att den enda reklamen på blogg.se-bloggar var placerad under första inlägget. Det fanns där, men var tack och lov inte överdrivet störande.
MEN numera är det ju utökat med flera reklamplatser.
Dels under första och andra blogginlägget, dels panoraman överst på bloggen och det senaste är helsideannonserna som dyker upp då och då (de som skymmer hela sidan och som en måste klicka bort för att komma till bloggen).
Så med andra ord är det reklam på fyra (4) olika ställen.
Och det är ju inte små annonser direkt!
Dels, som sagt, helsideannonsen och ibland är ju även panoraman också hiskeligt stor. Vilket resulterar i att en måste scrolla för att komma ner till bloggen.
 
Detta är ju då som sagt ingenting jag kan styra över. Det är inte jag som lagt in reklamen eller tjänar något på den.
All denna reklam är obligatorisk när en bara har Baskonto på blogg.se.
Köper en Pro slipper en reklamen, men då jag inte tjänar något på min blogg är det ju inte alltid jag har råd att köpa Pro. Det händer bara någon gång ibland.
 
Men det känns ju lite bittert ifall reklamen (som numera tar upp typ mer plats än bloggen) skrämmer iväg besökarna.
Det gör kanske inte lika mycket för större bloggar att ha reklam på sin sida, då många stannar kvar ändå för att de känner till bloggen.
Men för alla småbloggare är det ju trots allt inte lika kul. Blogg.se´s obligatoriska reklam kan ju faktiskt ställa till det ganska rejält för oss.
 
Så igen; skräms du iväg från min blogg när du klickar dig in här och möts av stora blaffiga annonser?
 
 
Tack på förhand!
MVH /Erica
Era fantastiska kommentarer!
1

Jag använder AdBlock och ser inga annonser, så mig skrämmer du inte x)
Jag bloggade också på Blogg.se förut men tröttnade efter ca 4 år, delvis pga reklamen (och då hade de inte ens börjat med panoraman än). Nu kan jag bestämma själv om jag vill ha reklam eller ej och det kostar mig inte en enda krona :)

Svar: Härligt! :-D Ja, reklamen är verkligen det som är mest störande med att ha Baskonto. Jag tyckte det var otroligt störande när de började med obligatorisk panoramaannons, då det i samma veva blev slut med att kunna ha vilken design som helst. Eller; fria designmöjligheter finns ju självklart fortfarande, men det går inte längre ha t.ex. en meny allra högst upp utan att den hamnar under panoraman.
Och sedan toppade de till och med störningsmomentet med panoraman... genom att lägga till HELSIDEANNONSER! Jag förstår naturligtvis varför det måste få finnas obligatoriska annonser på bas/gratiskonton, men jag förstår inte varför dessa annonsplatser måste ta upp typ mer plats på sidan än själva bloggen... ;-P

Ett stort tack för din feedback! Hoppas att du får en fin fortsatt helg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?