Estetiskt skafferi
 
Jag gillar ju när saker är estetiskt för ögat, vilket gäller även typ skafferivaror. Älskar sådana inspirationsbilder på kök där torrvaror och sådant är snyggt paketerat i fina burkar istället för originalförpackningarna. Eftersom de ser olika ut allihopa så blir det ju inte direkt estetiskt för ögat.
 
Det är en av anledningarna till att jag gjorde det här för några dagar sedan; köpte enkla och fina glasbukar för olika livsmedel typ kakao, vaniljsocker osv.
Den andra anledningen är att det ju faktiskt blir enklare att mäta upp med mått. T.ex. florsockerförpackningarna är ju ganska långsmala, vilket gör det halvsvårt att få ner ett decilitermått. Detta system gör det enklare.
 
Dessutom unnade jag mig att investera i en sådan "präglingsmaskin" (tror jag det heter). Finns ju en annan typ av Dymo också, vilken ger vanliga vita etiketter, men jag gillar retrokänslan på dessa svarta med upphöjda bokstäver. Estetiskt som sagt.
Tror att de större burkarna kostade 20 kr på Dollarstore, och de små var runt 30 kr för 2 st. på ClasOlssons.
Dessutom är ju burkarna/locken i glas och metall, vilket gör att det passar in i mitt nya liv att ha så lite plast som möjligt. Etiketterna är ju visserligen i plast, men de "tar" ju inte i torrvarorna.
Era fantastiska kommentarer!
Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?