Nu är det inte länge kvar!
 
Bara två veckor kvar! Nu börjar det vara svårt att hålla mig ifrån julpyntet, och allt som har med julen att göra.
Min tidigaste gräns för allt juligt går dock vid första adventsveckan, så jag måste stå ut liiite till.
 
 
När börjar ni julpynta?
Drar ni fram allting på samma gång, eller sprider ni ut det under hela december?
Era fantastiska kommentarer!
1

1 december får man börja julpynta, eller tidigare om första advent ligger i november, men det gör den ju inte i år.

sv: ååh vad roligt! Jag bodde i Jokkmokk i några år, där sa man också it istället för int :D fick lära mig att prefixet Tvär- också är norrländskt och det använder jag hela tiden. Typ "ska ba tvärgå på toaletten först".

Svar: Härligt med någon mer som har första december som startpunkt :-) Ja, ligger 1:a advent i slutet av november blir det ju lite tidigare förstås (adventsveckan), men annars har jag också "inget juligt förrän i december" :-) Brukar därför tycka det är så jobbigt att butikerna börjar så tidigt. Det känns som om det är nästan utplockat när jag väl "får" börja med julen ;-)

Se där; "tvär-" hade jag inte tänkt på att det också kunde användas mest här uppe. Det är ju verkligen ett perfekt ord för att visa att en ska göra något snabbt :-) Samma som sagt med att sätta o framför ord, typ oätit, ofarit, ohandlat o.s.v. :-)

Hoppas du haft en fin helg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Jag planerar att börja julpynta nästa helg, helgen innan första advent. Om det blir gran och allt eller bara adventsljusstakar och dukar återstår att se :D

Svar: Det låter bra :-) Det är så perfekt att hinna få upp julsakerna så att det är redo till första advent, så att en riktigt kan njuta av att julmånaden äntligen är tillbaka :-D

Hoppas du haft en fin helg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

3

Jag har redan börjat pynta!
ÄLSKAR verkligen jul!
Pyntar nog mest nu i början!

Svar: Härligt :-D Ja, pynta vill en egentligen göra så tidigt som möjligt. Jag har alltid haft första december (eller ja, första advent) som startpunkt, men veckorna innan får jag verkligen stå på mig för att klara av att vänta. Annars hade jag förmodligen kunnat börja redan i början av november ;-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

4

Hej fina du, va gärna med i veckans blogg skulle vara superkul! :) Kul med julpynt, dock åker jag iväg om en vecka så blir inte mycket sånt för mig iår.

Svar: Ja, när en inte är hemma under jul är det förståeligt att en inte pyntar så mycket.
Hoppas du fått en fin start på veckan!
P I X E L I E - Erica Pettersson

5

Så härligt med jul! Jag har redan börjat pynta lite :D

Svar: Ja, visst är det härligt! Jag älskar verkligen julen!
Vad roligt att ha börjat pyntandet :-D Här känner jag verkligen hur julpyntet bränner i sina lådor mer och mer för varje dag som går... Är så sugen på att börja; men tänkte försöka hålla mig till nästa vecka. Men... kanske går det inte; kanske någon liten grej kan tänkas smyga sig upp redan i veckan ;-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?