Tips | Frigör bänkyta i köket!
Det är ungefär ett år sedan jag satte igång med min stora utrensning (decluttering) här hemma, och därmed ungefär ett år sedan jag kom in på det här med en lite mer minimalistisk livsstil.
Nu är jag ju inte "klar" ännu, utan det händer något hela tiden. Jag letar hela tiden efter nya lösningar som minimerar och därmed öppnar upp mer plats här hemma.
Köket är en sådan plats som känns svår, då mitt har väldigt små och få ytor och det känns som att det är en hel del saker jag ändå behöver (även om jag rensat ut mycket därifrån också).

Något jag har funderat över är om det går att minimera bort det stora diskstället men ändå ha någonstans att ställa blöt disk.
Och så, när jag var på IKEA sist hittade jag detta ställ.
Nog för att de säkert funnits länge, men vissa saker "ser" en ju inte förrän det passar in i ens liv, om ni förstår hur jag menar ;-)
Det visade sig att förutom skrivbordet så var nog detta diskställ mitt bäsa köp den dagen!
Det öppnade upp så mycket yta i köket, eftersom när det inte används så fäller en bara upp det mot väggen och vips så tar det inte upp någon yta alls! :-D
 
Dessutom skadar det ju inte att brickan under är vit, vilket gör att den liksom smälter in mot kaklet så att det inte blir som en extra ful klump.
 
Rekommenderar verkligen!!
 
Era fantastiska kommentarer!
1

Vilka bra tips!!

Svar: Tack! Ja, jag är verkligen nöjd med detta köp :-D Jag har så gott som ingen arbetsyta i köket, så allt jag kan minimera är toppen :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?