En doft av saffran
 
Mysig andra advent på er alla kompisar där ute!
Så har vi då tänt det andra ljuset, och vi är för tusan snart HALVVÄGS mot julafton!
Sakta ner, please!!!
Att december någonsin gått långsamt känns så fruktansvärt avlägset. Numera får en ju nästan vara rädd för att blinka; för gör en det så är väl julen redan över när en öppnar ögonen igen... Jisses alltså!
 
Och ja, också jag börjar känna stressen nu. Framförallt på grund av julklappsinköpen, vilka jag inte ens börjat med. Tänk en jul där en inte behövt tänka på julklappar. Att prova något sådant ställer jag mig sannerligen inte emot.

Men i alla fall...
En kan ju alltid göra sitt bästa för att göra julförberedelserna mysiga också. That´s what it´s all about, after all!
Igår ställde jag till med lite lussebullsbak.
Och som bloggare gåååår det ju inte för sig att strunta i dokumentationen av hela processen, haha ;-P
 
 
Inget fel på jästen i alla fall ;-)
 
Och som vanligt avslutas all bakning alltid med den tråkigaste av uppgifter...
 
Idag har jag tänt två ljus i min fina marmorstake ♥
Era fantastiska kommentarer!
1

Vad gott med lussebullar! Hoppas bara du kan njuta lite av jultiden också och slipper känna så mycket stress, särskilt över julklapparna! Vi har dragit ner rejält på mängden där i år, så köper knappt några klappar alls, och det känns jättebra, mindre stress och mer tid för mys och att umgås :)

Svar: Ja, visst är lussebullar verkligen gott!
Tack! Ja, jag ska ta mig tid att njuta av den här månaden också :-D Härligt att dra ner på mängden julklappar. Kan tänka mig speciellt om en har barn. Kan tänka mig att det verkligen blir mindre stress. Och färre leksaker som sedan ska trängas i de oftast redan fulla leksakslådorna för barn i västvärlden ;-)

För mig personligen är det så att jag redan köper "bara" en (1) julklapp per person, men vi är så pass många i familjen att det blir mycket klappar sammanlagt ändå. Enda chansen för mig att minska på mängden är om jag skulle dra ner på antalet personer jag köper till. Vilket i och för sig skulle vara fullt möjligt :-) Har de senaste åren gått i lite småtankar om hur skönt det hade varit att "bara köpa till närstående som är under 18 år" :-) Det skulle bli 3 personer. Skulle sitta fint både för stressen och ekonomin ;-)


Hoppas att du får en lugn och stressfri december, jul och nyår! :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Men åh, så gott!

Svar: Ja, det var verkligen gott! Och doftade JUL i hela lägenheten :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

3

SÅ gott, och så vackra bilder! Underbara. Sir Canon som får jobba lite, det är bra!!
:-)
Kramar!

Svar: Tack! Vad kul att du gillar bilderna :-D Ja, Canon har faktiskt fått jobba lite mer än vanligt den senaste tiden. Inte överdrivet mycket, tyvärr. Men betydligt mer än hen är van :-D
Och gott var det verkligen! Jag älskar att baka med saffran; mest för den klargula färgens skull ;-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?