Enough is enough
 
Jag vet att det inte är någon idé att börja tänka i dessa banor än.
Inte när det fortfarande är drygt en månad kvar av högvintern, och sedan en månad vårvinter, men jag börjar vara i det läget att det helt enkelt inte går hindra tankarna.
Det ÄR fortfarande vackert med all snö, och jag ÄR fortfarande tacksam över att denna vinter fått möjligheten att uppskatta årstiden.
 
But enough is enough!
 
Det KAN bli för mycket, för länge, och det är precis vad jag börjar känna nu.
Jag menar; vi har ändå haft ordentligt med snö sedan i oktober. Det betyder fyra (4) hela månader!
En kan få sin tillfredsställande dos vinter även om den bara är två månader och hälften av snön som kommit i år!
Nu vill jag ha värmande sol, vårblommor, torra & sopade gator/trottoarer, tunnare kläder & skor samt möjligheten att få sommarförvara bilens kupévärmare.
Jag vill ha vår!
 
En sak är i alla fall säker redan nu... LJUSET håller på att återvända med besked!
Numera är det ju faktiskt ljust ute klockan 16:00, och även en stund efter det.
Det är alltså ljust när de flesta människor slutar jobba. DET är helt ljuvligt!
Nyss var det mörkt klockan 14:00, och nu är det alltså ljust klockan 16:30.
Också mornarna måste nämnas. Numera när jag åker till jobbet (börjar 7:30, så det är ju lite senare ändå) är det helt ljust! Visserligen fortfarande soluppgång, men det ÄR dagsljus!
 
Jag vill ha VÅR nu!
Jag är färdig med årets vinter!
 
Maj 2015
 
Maj/Juni 2017
 
Maj 2015
 
Juni 2016
Era fantastiska kommentarer!
Ullis
1

Skönt att ljuset är på väg tillbaka. :)

Svar: Eller hur! Jag känner hur jag blir gladare och gladare varje dag, på något sätt. Ljuset MÅSTE verkligen ha samma ingredienser som typ antidepressiva mediciner, eller nåt. Nu har jag aldrig ätit sådana mediciner, men jag kan inte tänka mig annat ;-)
Äntligen har vi kommit till den punkt då det är ljust när en åker till jobbet, och ljust när en åker hem igen. Självklart beroende på vilka arbetstider en har, men du förstår säkert :-)

Hoppas att du haft en fin helg och att du fått möjligheten att vara ute. Det har ju varit så milda temperaturer också (i alla fall mitt i stan). Har känts liiite jobbigt att ha tvingats "bo" i soffan hela helgen (känner mig dock lite bättre i skrivande stund, så jag håller tummarna) :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?