Here we go again...
Och så var det dags igen för... surprise! (hehe)... ett snöinlägg.
Men som sagt är det ett sådant tacksamt bloggämne denna vinter.
 
Tidigare idag fick jag en idé om att jämföra snöbilder jag tagit i början av vintern med dagsfärska bilder. Med andra ord typ "november vs. februari". Så kameran fick faktiskt följa med till jobbet, och så passade jag på att knäppa lite bilder när jag skulle åka hem. Fick bli så eftersom jag har fotat dokumentära snöbilder just där tidigare, och det brukar bli så bra för just jämförelse.
 
Dessutom; TÄNK att jag trots allt tyckte att det kommit så mycket snö då (på november/december-bilderna). Det känns så konstigt att tänka på nu, när vi har så sjukt mycket mer än det...
 
 
 
Blir väl rätt tydligt på dessa bilder. Gillar just den här utsikten för jämförelsebilder, då en har staketet som "måttstock" att gå efter. Det är ett sådant där högt förskolestaket i metall (eller vad det är), och som ni ser syns det ju inte ens på högra bilden (den från idag)...
Blir ganska tydligt med snöhögen framför det blåa huset i bakgrunden också.
 
 
Här blir det ju nästan ÄNNU tydligare. På vänster bild här ovanför syns det bättre att det är ett rätt högt staket.
Och ja; det är ju bara att titta på den högra bilden...
 
 
Här syns det inte lika tydligt dock, men jag ville ha med bilderna ändå.
Denna snöhög är nämligen sjuuukt stor för tillfället! Och liiite syns det ju trots allt på bilderna. Till vänster kan en skymta elverkshuset (eller vad det är), men det syns överhuvudtaget inte på högra bilden.
 
 
Jag älskar verkligen att sitta och titta på den här typen av jämförelsebilder. Måste tyvärr erkänna att jag kan sitta länge och bara titta fram och tillbaka på "då" och "nu"-bilderna.
Och jag tycker fortfarande att vintern 2017/18 är otroligt mysig. I alla fall hittills.
Tänkte att jag avslutar med en liten bildkavalkad av de övriga bilderna jag knäppte idag (för ni tror väl inte att jag bara tog tre? ;-P) 
 
Era fantastiska kommentarer!
1

Så vackert vinterväder ni har! Och vilka otroliga mängder snö ni fått! Så fint :)

Svar: Tack för din kommentar!
Ja, det är verkligen vackert just nu. Och ja! Det är sannerligen sjukt mycket snö den här vintern. Det är tur att jag verkar gilla snön i år, annars hade jag förmodligen inte klarat av vintern detta år. Jag hade förmodligen klubbat mig själv in i ide, och vaknat någon gång mot vårkanten i Maj.

Dock klarade vi oss i alla fall från snöstormen igår. Tydligen var det en riktigt ordentlig snöstorm ner mot södra Norrland under torsdagen. Läste någonstans att det snöat 5-6 dm på en dag. Hörde att skolorna i hela Sundsvall hållit stängt hela dagen, på grund av snön...

En undrar ju hur mycket snö det egentligen ska hinna komma innan årstiden är slut... Med tanke på hur mycket det redan har kommit, och det är ju ändå två vintermånader kvar (februari och mars)...


Ett stort Tack för din kommentar och ha en riktig toppenhelg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Ja nu är det otroligt mycket snö :D även här i Norrköping där jag bor nu. Och här brukar snön aldrig komma. Men har föräldrarna uppe i Borlänge och de är nästan insnöade nu och vet inte vart de ska göra av allt haha.

Svar: Ja, visst är det! Det är verkligen sjukt hur mycket snö det är den här vintern!! Den måste ju ändå gå till historien...!
Dock har ju vi som bor här uppe ändå hunnit vänja oss nu, då vi haft ordentligt med snö ända sedan oktober/november. Men jag såg/hörde att det kommit sjuka mängder söderut i landet den här veckan. Hörde att t.ex. alla skolor i Sundsvall till och med höll stängt hela torsdagen på grund av snöstormen.
När till och med vi här uppe i Skandinavien har problem med att handskas med snön som kommer, DÅ är det ganska illa... ;-)

Hoppas att du får en mycket fin fortsatt helg i alla fall, och hoppas att du mest får de positiva effekterna av snön :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

3

Kul att se skillnaden sådär :D Vad mycket snö ni har fått! Jag vill också ha lite mer snö än vad vi har nu :P

Svar: Ja, visst är det roligt! Jag älskar att kolla på typ "för -och efterbilder" i olika sammanhang. Skillnaderna blir så tydliga då jämfört med hur "hemmablind" en blir när en ser det varje dag :-)
Hoppas du har en fin helg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

4

Ja, man kan verkligen bli hemmablind, speciellt när förändringarna sker lite och långsamt :P

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?