När en inte vill åka hemifrån...
Som ni vet vid det här laget har jag sedan hösten 2016 hållit på med utrensning av mina ägodelar. Gjort mig av med hur mycket som helst som jag inte använder eller behöver.
Tyvärr är jag otroligt dålig på att komma ihåg att ta "förebilder" när jag står inför en förändring.
Eller egentligen kom jag ärligt på det när jag rensat ett tag...
Det känns tråkigt nu, men det är som det är. En kan ju inte gå tillbaka i tiden.
Istället får jag fokusera på och njuta av hur det ser ut just nu. Och njuter gör jag verkligen. Jag älskar fortfarande att ha så mycket färre saker omkring mig. Allting känns så mycket lättare på något sätt.
 
Det finns dock en liten nackdel. Jag älskar mitt hem mer och mer, vilket gör att det nästan blivit så att jag knappt vill gå hemifrån ;-)
Det finns visserligen fortfarande saker jag skulle vilja ändra på; till exempel att jag vill få bort även TV-/vitrinskåpskombon. Den är så gammal, ful och framförallt SLITEN att det sticker i ögonen.
Men det var inte det som inlägget skulle handla om. Det här inlägget skulle ha en positiv vinkel.
 
Nu under helgen som var gjorde jag några få ytterligare ändringar.
Jag flyttade matsalsmöbeln från mitt lilla kök in till själva rummet, och gjorde därmed som en liten matsalshörna.
Kan hända att någon tycker det ser lite trångt ut, men helt ärligt är det inte så farligt. Jag tycker snarare det blev mysigt.
Dessutom fick jag så mycket härlig yta i köket. Det är nog litet som det är, och även om bordet samt stolarna ryms så blir det väldigt trångt.
Jag har lite tankar på hur jag vill fixa till i köket, men jag har inte riktigt helt bestämt ännu.
 
Avslutar med före -och efterbilder...
 
 
↓ Såhär såg det ut i lägenheten för 1½ år sedan.
Jag hade hunnit börja rensa när dessa bilder togs, ser jag t.ex. på TV-möbeln. Ser det genom att jag hunnit plocka bort alla böcker jag hade där högst upp. Men som sagt; jag har inga klockrena förebilder. 
Hur belamrat det ser ut i skrivbordshörnan gör också att det riktigt kryper i kroppen.
Men återigen -det här är också efter att jag rensat bort en del. Det såg ÄNNU mer belamrat ut tidigare, när jag hade alla DVD-filmer och CD-skivor i bokhyllan.
 
↓ Och så en bild vilken är fotad nu i helgen. 
Jag älskar sovdelen med gardinerna och ljusslingan.
Jag älskar den (relativt) tomma och enkla väggen längst in i rummet. Att istället för ett stort, fult och belamrat gammalt skrivbord ha en enkel vit byrå och ett par ljuskällor gör det sååå mycket mysigare. I alla fall i mitt tycke, och eftersom det är Mitt hem så är det ju det viktigaste :-)
 
De närmaste planerna är att införskaffa lite fler växter samt fixa till något snyggt stilleben till vita bordet och matsalsbordet.
Era fantastiska kommentarer!
Ullis
1

Så mysigt du har det. :)

Svar: Tack! Vad roligt att du tycker det :-D Ja, jag börjar snart trivas lite fööör bra här hemma ;-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?