5 saker du (kanske) inte visste om mig
 
1 – Jag hatar blött hår.
Ja, det stämmer. Självklart gillar jag rent hår, men jag ryser bara av tanken på blött hår. På mig själv och andra.
Riktigt kortklippt kan gå bra, men det är när håret är längre och går ner i nacken eller ännu värre: ligger mot kläderna. Jag ryser när jag tänker på det, som sagt.
Speciellt om håret är både blött OCH utslaget, så att det hänger ner runt huvudet och ner över tröjan/överdelen.
Tyvärr så klarar jag knappt inte av att se filmer/TV/youtubeklipp där det är någon som nyss duschat och det blöta håret hänger fritt ner över axlarna.
 
2 – Jag hatar att t.ex. städa med utsläppt hår, eller se någon annan städa med utsläppt hår.
Det där håret igen... Verkar som om jag har någon typ av hårfobi ;-P
Men ja, jag hatar verkligen att städa (eller någon annan liknande aktivitet) med håret hängande runt huvudet. Jag vill egentligen inte ha ett enda hårstrå i ansiktet i sådana lägen, vilket förmodligen är anledningen till att jag så gott som alltid har mitt hår uppsatt i en hästsvans.
Dessutom, nu när det ett tag varit så populärt med städ -och organisationsvideos på Youtube, så måste jag säga att även detta gäller när jag ser andra människor också.
Måste erkänna att jag haft en liten fascination av just städvideos, vilket säkert är för att jag gillar "före och efter"...
Jag hatar dock när personen på videon har långt hår, och har det utsläppt under städningen.
Jag ryser när jag tänker på hur "i vägen" det ska kännas, och hur varmt det blir jämfört med om en drar tillbaka allt hår och på något sätt sätter upp det.
I´m wierd, I know!
 
3 – Jag tycker inte om när någon står bakom mig.
Av den anledningen tycker jag att det verkligen är skitjobbigt att stå i långa köer. Alltså om det är mer än 5 personer i kön och en med andra ord får köa ett tag.
Jag kan inte säga varför jag känner så; har nog egentligen ingen anledning. Jag bara känner så, helt enkelt.
Kanske är det därför jag välkomnade scannersystemet på matvaruaffärerna med öppna armar ;-)
 
4 – Mina händer kan aldrig vara stilla.
Jag har så svårt att bara låta händerna ligga helt vilande och stilla. Tyvärr är det så att jag alltid måste göra något för att sysselsätta händerna. Vet inte orsaken till det här heller, men mina händer måste alltid göra något.
Har dock testat sådana "stressbollar/grejer", men de fungerar inte. Blir bara rastlös (av någon anledning) av sådana.
 
5 – Jag har aldrig varit "ute på krogen".
Stämmer. Jag var inte ens på krogen när jag fyllt 18, eller ens när jag tog Studenten.
Och ska jag vara ärlig så är det inte ens något jag ångrar.
Anledningen var väl i och för sig att jag var alldeles för extremt blyg för att våga ta mig an något sådant i den åldern.
Men helt ärligt så har jag knappt ens reflekterat över att det är något jag "missat". Jag tänker inte ens på det.
Era fantastiska kommentarer!
1

Blött hår är verkligen inte KUL. Jag snor upp mitt i en turban direkt när jag tvättat det, sen blåser jag det. Ryser speciellt på vintern om jag ser ngn gå ut med blött hår. HUA så kallt.
Men jag fryser ju lätt också, så ... hualigen.
Karolina kan gå ut med blött hår, utan problem, sen får det självtorka eftersom hon har mkt lockigt hår.
Men krogen kan du väl gå på Erica. Även nu. Dit kan man alltid gå, vilken ålder som helst :-) Finns ju många olika också. Gå inte dit där 20 åringarna hänger, hihi!!
Ta med dig ngn arbetskamrat och gå på en happy hour ngn ggn. Because, why not?
Bara en tanke. Men du kanske absolut inte VILL, och det är ju såklart helt Ok det med.
:-)

Svar: Så skönt att höra att det inte bara är jag som verkligen inte gillar blött hår :-) Jag ryser verkligen när jag ser det, eller när jag tänker på känslan av blöta hårtestar som droppar ner på ryggen. Isch!
Ja, självklart är det ingen (övre) åldersgräns på att gå ut på krogen. Kan naturligtvis fortfarande göra det om jag vill. Dock är ju Piteå en liten stad, så utbudet är inte sådär jättemycket att hurra för. Dock är det så att jag har aldrig dragits åt det hållet. Jag har liksom aldrig varit riktigt intresserad av att gå på krogen, och är fortfarande inte det. Det är inget jag saknar. Jag är mycket hellre hemma och myser, eller hemma hos någon.

Ha en fin dag!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Ullis
2

Jag håller verkligen med dig om punkt 2. :)

Svar: Vad skönt att höra att jag inte är ensam :-) Jag hatar verkligen att städa med utsläppt hår. Måste sätta upp det. Och klarar knappt av att se när andra städar med långt, utsläppt hår.
Hoppas du får en fin helg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?