In a white and pink wonderland
Fotat under soluppgången idag; ca. 10:30.
Det var SÅ underbart ljus att det gjorde nästan fysiskt ont!
 
Era fantastiska kommentarer!
1

Så vackra foto! Snön är underbar på bild, önskar vi fick lite här nere i Malmö också :)

Svar: Tack! Ja, visst är det så :-) Det blir verkligen vackert, och passar bra för fotografering :-)
Önskar att jag kunde skicka ner en massa snö, för här finns det mer än det behövs...

Ha en fin helg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Otroligt fina bilder! Finns gott om snö hos mig oxå och idag har det snöat minst 1 dm till. Bara att skotta..😊
Trevlig helg!

Svar: Tack! Vad kul att du tycker det :-D Ja, det var så tacksamt att fota igår, när det var så extremt ljuvligt ljus.
Här har det också snöat idag. Låter som vi fått ungefär lika mycket :-) Undrar när det slutar...
Jepp, bara fram med snöföran sådana här dagar. Dock ska jag inte klaga; har bara min egen lilla parkeringsruta att skotta. Värre när en har hus...
Snöslunga kan jag tänka mig är ett gudasänt redskap sådana här vintrar :-)

Hoppas du får en mycket fin helg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

3

Jag gillar inte snö och kyla men jättefina bilder ändå! :)

Svar: Tack! Vad roligt att du gillar bilderna :-)
Jag har alltid hatat snö tidigare, men konstigt nog börjar jag gilla det mer och mer (i alla fall när det ser ut såhär ;-)) Kylan däremot; den kan gott vara ;-P

Hoppas du får en fin fortsatt helg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

4

Men woooow så vackra bilder du lyckats fånga!

Svar: Tack! Vad glad jag blir att du gillar bilderna :-D Ja, jag lyckades verkligen snubbla över det mest perfekta ljuset. Den dagen fick jag något ryck och tog en (lång) omväg hem från jobbet, och det lönade sig verkligen :-D
Hoppas du fått en fin start på 2018!
P I X E L I E - Erica Pettersson

5

Erica, det är verkligen magi över dina bilder. Otroligt vackra, och vilket LJUS!! Jag vet hur det känns att bli så överväldigad av naturen att man vill gråta. Jag har tom fällt tårar ibland då ngt varit helt extraordinärt vackert i naturen.
Älskar vintern, och den ska se ut som hos dig!

Svar: Tack! Ja, det var verkligen ett magnifikt ljus när jag körde hem den dagen. Körde även samma runda dagen efter, men då var det så mycket dimma att en inte såg andra sidan älven, som en gör på dessa bilder.
Precis; det var nästan så att det gjorde fysiskt ont av hur vackert det var.
Dessutom; när det gäller bilderna som är fotade ut mot älven (bland annat den först), så är det ett villaområde "bakom mig", vilket betyder att de som bor längst ner där har den utsikten från sina bostäder... :-)

Jag har också nyligen hört att det hittills i år kommit 3 gånger så mycket snö som det brukar. Och det är bara januari. Det är vackert, men jag får samtidigt lite panik när jag tänker på hur snösmältningen om några månader kommer att bli... ;-P

Ha en fin dag!
P I X E L I E - Erica Pettersson

6

Åh, wooow vilka bilder! Önskar att man kunde njuta av sådana landskap här nere i Skåne också. Får tråkigt nog nöja mig med regn och gråa landskap tills våren kommer fram igen.

Vilket nöje att få se dessa här foton! Som du också skriver; så magiskt vackert ljus att det gör ont! Måste vara svårslaget när man får uppleva det live dessutom. <3 Kram på dig!

Svar: Tack! Ja, det är verkligen vackert här för tillfället. Men kunde jag skulle jag gärna skicka ner några ton snö till er. Vi har fått så det räcker och blir över... Tydligen så har det hittills i vinter kommit tre (3) gånger mer snö än det brukar... Det märks. Vissa snöhögar är verkligen sinnessjukt stora.
Och där vägbilderna i detta inlägg är fotade stannade jag bilen bredvid en plogkant som var högre än bilen...

Fortsätter det såhär känns det som om det inte ska finnas några pengar kvar för snöröjningen senare i April... En får ju hoppas att de har en väl tilltagen budget :-)

Och ljuset, ja! Helt makalöst vackert. Precis; det går inte ens att fånga till 100% med kameran. Att vara mitt i det kändes fantastiskt.

Och gällande bilderna som är fotade mot älven (bl.a. första bilden): Bakom där jag stod är det ett villaområde. Så de människorna har alltså den utsikten från sina hem... :-)


Kram, och tack för din kommentar :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

7

Åh, det är det vackra ljuset som blir av snö som jag saknar! Jag har flyttat runt, kommer från Dalarna och bor nu i södra Småland och här regnar det året runt!

Svar: Tack för din kommentar :-D
Ja, visst blir det ett helt underbart ljus av snö! Soluppgångarna och solnedgångarna blir verkligen helt magiska!

Kan tänka mig att det blir så mycket mörkare, och mer deprimerande, när det aldrig kommer någon snö utan bara regnar vintrarna igenom.

Hoppas du får en trevlig helg i alla fall :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

8

Vilka underbara bilder! Ljuset ser så mjukt och behagligt ut, som en pastellmålning. Jag bor i Småland och hos mig har vi inte ens haft vinter ännu, bara ett par månader i total gråskala, så himla tråkigt. Jag hoppas att vi också får lite fin snö, dina bilder får mig verkligen att längta!

Svar: Tack! Vad kul att du gillar bilderna :-D Ja, ljuset var verkligen outstanding den dagen! Och bilderna gör det ändå inte riktigt rättvisa. Det var ännu vackrare i verkligheten.
Vad tråkigt att ni haft en så grå vinter hittills. Hoppas att ni också hinner få snö snart :-) Skulle gärna skicka ner ett par ton härifrån, om jag kunde. Vi har fått 3 gånger mer än vi brukar.

Hoppas du får en mycket fin helg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

9

Vad mysigt det ser ut på bilderna :)

Svar: Tack! Ja, det var verkligen helt ljuvligt ljus den förmiddagen :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?