It was a Friday night in a small town in Sweden
 
Eftersom det blev så många bilder från fredagens frostiga fotopromenad så ville jag inte lägga in alla i samma inlägg. Hade blivit sååå onödigt långt.
I alla fall; därför delade jag upp bilderna i två bildbomber.
Bilderna i detta inlägg är fotade inne i stan, och när jag insåg att fotopromenaden faktiskt ägde rum i fredags insåg jag verkligen hur liten stad Piteå trots allt. Ingenting negativt, då jag älskar den här staden, men snacka om lugnt överallt för att vara fredagskväll... ;-)
Era fantastiska kommentarer!
1

OH Så mkt snö ni har. Helt underbart. SÅ där ska det ju för tusan se ut i januari. Perfekt vinter! OCH så fina, fina bilder!
Tänk att kamerans batteri pallade kylan. BRA!!
Väldigt fina foton, Erica.
Ha en fin helg!

Svar: Ja, det är verkligen sjukt mycket snö den här vintern! Tre gånger mer än det brukar, som sagt ;-)
Den här veckan har det dessutom snöat nästan tre dagar i sträck. Det slutade inte förrän nu ikväll (för bara en stund sedan). Tack och lov har det varit sådan superlätt pudersnö, så varken skottning eller att sopa bilen har varit några problem. Hittills i vinter har det varit sådär extra perfekt; det har varit tillräckligt kallt för att det ska vara pudersnö, men det har inte varit extremkallt. Ännu har vi inte haft någon köldknäpp där det går ner mot 30 minusgrader (vilket vi alltid brukar ha i januari).
Hittills har temperaturen legat i genomsnitt på runt 6-8 minusgrader. Som kallast har det varit runt –20 grader.


Ja, älsklingskameran är en liten tuffing. Det brukar gå bra att fota i kyla. Minns att jag satte den på prov redan typ två veckor efter att jag köpt den (i januari 2012). Det var när vi åkte upp till Gällivare/Malmberget och Jokkmokk, då det var minus 25-26-27-ish grader. Och kameran levererade utan att protestera :-)
Det är värre med mobilen ;-)

Hoppas du får en toppenhelg!
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Så vackra kvällsbilder, älskade underbara vinter <3

Svar: Tack! Ja, visst är det ändå vackert ute när det är mycket snö :-D Snön skänker ett lugn, på något sätt :-)
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?