Dagen på stranden
Av någon anledning har jag svårt att ta mig iväg till stranden på somrarna, även när det är fint väder. Detta beror förmodligen på att jag lätt blir rastlös och klarar därmed inte riktigt av att vara där en hel dag. 
MEN en av dagarna förra veckan kom jag mig i alla fall för att packa kylväskan och ge mig iväg till Sandängesstrandens naturreservat; eller GLÄNTAN som stället heter i folkmun.
Jag är inte säker på att ens alla pitebor vet vad en menar om en säger Sandängesstranden, då ALLA kort och gott bara säger Gläntan...
En sådan här sommar måste en ju nästan tillbringa i alla fall någon dag på stranden ;-)
 
Gläntan är verkligen ett guldkorn här i Piteå.
Det är denna strand större delen av alla Pitebor väljer för sina soliga dagar.
Turisterna åker till Pite havsbad, och piteborna själva åker till Gläntan ;-)
Så visst, det är ingen sådan här-får-du-vara-helt-ensam-strand (vilket många brukar gilla). Fina sommardagar brukar det vistas mycket människor här.
MEN den ÄR så pass stor att det ska mycket till innan det faktiskt upplevs som trångt. Själva stranden är lång och bred, så det går mycket bra att sprida ut sig även om det är mycket folk där.
Det var jättemycket människor där den dagen jag var där, och som ni ser på bilderna ser det ju ut som det är nästan tomt... Det är Gläntans fördel.
 
Detta är sådana bilder jag vill plocka fram om 6-7 månader när höstregnet piskar ute, eller när snön yr utanför fönsterna...
 
 
Era fantastiska kommentarer!
1

Så härligt

Svar: Ja, det var en så underbar dag (eller eftermiddag om jag ska vara exakt ;-))
P I X E L I E - Erica Pettersson

2

Vilka härliga bilder! DU har en fantastisk blogg!

Svar: Tack! Och TACK! Vad glad jag blir av din kommentar :-D
P I X E L I E - Erica Pettersson

Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?