Helgen genom min iPhone
 
Okej, det är tisdag idag och den här typen av inlägg borde väl egentligen göras på en måndag.
Nu blev det dock såhär, men det gör väl i och för sig ingenting :-) 
I ärlighetens namn har jag faktiskt ingen aning om vad jag egentligen gjorde igår, alltså måndag. Ingenting.
Det känns till och med som att vi har hoppat över en dag...
Det känns som om det var söndag igår...
 
I alla fall så har min födelsedagshelg precis passerat. Hela 34 år blev jag den här gången.
Helt sjukt.
Tänk att det är så mycket som trettiofyra år sedan jag föddes den där sommarnatten på Piteå BB. Ja, på den tiden då BB fortfarande fanns i Piteå. Idag måste föräldrar till Sunderby sjukhus för att föda. Eller ja, så har det varit ganska många år vid det här laget, men men.
Tretton minuter över ett, alltså mitt i natten, föddes jag. Två veckor över tiden.
Har fått berättat för mig att mina föräldrar skulle hyra film tillsammans med ett annat par under lördagskvällen, men väl inne på videobutiken gick vattnet och istället för filmkväll blev det förlossning ;-)
Så söndagen den 8:e juli 1984 klockan 01:13 är jag född.
Det roliga, vilket jag inte ens tänkt på förrän jag började skriva detta, är att min födelsedag i år inföll på samma veckodag som jag faktiskt är född. Söndag.
 
 
 
Under torsdagen och fredagen blev det städning. Måste ju göras speciellt när en vet att det kommer gäster, eller hur ;-P
Dock njuter jag verkligen av hur SMIDIGT det går att till och med storstäda nuförtiden! Sedan jag körde decluttering i mitt hem är det aldrig mycket att städa.
Innan dess tog det hur lång tid som helst att storstäda, och ändå såg det stökigt ut. Bara på grund av att jag hade såååå mycket saker...
Jag har hittills ALDRIG ångrat min utrensning, och jag har hittills inte saknat en enda grej jag slängt ut.
Det enda jag känner är ett lugn jag aldrig känt förut och en enorm glädje så fort jag kommer hem eller vaknar på morgonen.
De enda större sakerna som egentligen ska bort härnäst är matsalsbordet och den gräsliga träfärgade TV-möbeln. Hatar mörka möbler eftersom de slukar så mycket ljus! Vill ha genomgående VITT!
Jag älskar vitt, ljust, öppet och luftigt!
 
 
 
Under fredagen var jag tvungen åka till COOP för att handla lite smått och gott jag behövde till födelsedagsbaket.
Jag var faktiskt ordentlig och skrev en lista över vad jag skulle baka, och en handelslista vad jag behövde från affären. Jag kom till och med ihåg att ta med mig det lilla pappret när jag åkte.
För att, väl framme, upptäcka att jag tagit FEL papper med mig!
Det jag fiskade upp från börsen var inte handelslistan, utan listan över vad jag tänkte baka...
Naaaaaturligtvis! What else is new!?!
 
Däremot; när jag kom hem kollade jag listan, och jag hade faktiskt kommit ihåg allting!
Okej, det låter förmodligen inte som någon big deal för andra, men för mig är det stort. Jag har nämligen världens sämsta minne! Det är rent objektivt så dåligt att det skrämmer mig flera gånger per vecka!
 
 
Och efter en hel lördag vigd åt bakning blev det...
 
...Dumlekakor
 
...Hallongrottor
 
...Chokladbollar
 
...Kanelbullar
 
...Nutellakladdkaka...
 
och så, sist men inte minst...
 
...Jordgubbstårta!
Klart att en måste ha jordgubbstårta när en fyller år mitt i sommaren ;-)
 
 
 
Under min födelsedag på söndagen visade sig också vädret från sin allra bästa sida.
Sol, blå himmel och värme. Vad mer kan en begära?
Detta väder har vi faktiskt fått äran att njuta av också idag, tisdag. Ljuvligt!!
 
 
 
Presenter fick jag också.
Mest sådana där RIKTIGT roliga kuvert! Som vuxen ÄR ju faktiskt de där kuverten roligast att få! Eller vad säger ni ;-)  *Ser dollartecken framför ögonen*
Men av ett av mina syskon fick jag bland annat denna pryl på bilden här ovanför.
Dasspapper med en viss katastrof till president.
Rätt sak på rätt plats, eller hur ;-D
Ska dessutom endast användas efter ett bajsbesök! For the real statement liksom ;-P
 
 
Det var i alla fall lite om min kalasiga helg. Mycket trevligt. Mycket trevligt.
Hoppas att ni också hade en riktigt fin helg!
Era fantastiska kommentarer!
Skriv din kommentar här
Jag uppskattar verkligen om du lämnar en liten kommentar innan du går.

Jag fotar med Canon EOS 5D mark II (och ibland iPhone 6).
Jag har två objektiv; Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM och Canon EF 50mm f/1.4 USM.
För redigering använder jag mig av Photoshop CC.


Beställ en personlig bloggdesign! Jag tar inte emot några beställningar för tillfället.

Jag tar mer än gärna emot konstruktiv kritik/feedback, då det hjälper mig att bli en bättre Fotograf och Bloggare.

Och glöm inte; Ni är bäst! ♥
Namn:

E-mail: (publiceras ej)

Webbadress:

Skriv din kommentar här:

Kom ihåg mig?